Senaste nytt

Sportlov på Seychellerna

Anders R

Medlem
Åker dit 2v i Juni blir andra gången för oss.. Längtar tillbaka bästa stränder vi har upplevt. Det kan vara blåsigt i jun-aug kan vara en tuff överfärd med båten tips är att ta flyget det gör vi..
 

dala

Medlem
På Praslin, boka bord för lunch på The Nest som är en av Constance Lemurias restauranger. Då får ni tillgång till hotellets eget hörn på ön, en grym lunch och access till det som ska vara Praslins finaste strand, Anse Georgette vilket är svårt annars. En bra lunch kostar 200kr per pers där så det är väl investerade pengar.

Dessutom har hotellet två andra fina stränder på sitt område så det är en bra halvdagsutflykt.
 

hendberg

Medlem
Vad gäller att ta sig från Mahe till Praslin så är det flyg som gäller. Kollade upp båtarna och läste på lite och landade snabbt i att det var värt den lilla extrapengen att flyga. Kan vara jobbig sjögång samt att det inte är speciellt stor intjäning att ta båt. Flyget var extremt smidigt.
 

JacobGBG

Medlem
Låter ju som ett helt klart mer lockande alternativ än de svenska fjällen. Är smärre shockad över den prisutveckling som skett här de senaste 10-15 åren. Det är billigare med en solsemester än att åka skidor på hemmaplan.
 

Big Birger

Medlem
Vad gäller att ta sig från Mahe till Praslin så är det flyg som gäller. Kollade upp båtarna och läste på lite och landade snabbt i att det var värt den lilla extrapengen att flyga. Kan vara jobbig sjögång samt att det inte är speciellt stor intjäning att ta båt. Flyget var extremt smidigt.
+1 på den. Vi åkte båt en ganska lugn dag från Mahe till Praslin i november, och det var ordentligt gungigt så många mådde dåligt. Vi hade bokat flyget tillbaka, och det ångrar jag verkligen inte.

När vi kom till flygplatsen på Praslin för att åka hem var alla plan inställda på grund av åskoväder. Lite smått oroande, men efter en kort stund började de flyga igen. Tydligen ganska vanligt. Vi var ute i väldigt god tid, så de bokade glatt om oss till första bästa flight istället.

Loungen på Mahe tycker jag var helt ok, men det fanns bara kallvatten i duschen. Ändå värt att duscha innan avresan hemåt, tyckte jag.
 
Toppen