Senaste nytt

Snart är det slut: United Polaris First

Senator

Moderator
Vänner,

Få bolag skapar större engagemang än United och deras internationella First Class produkt. Men snart är det slut.

B747-400 fick i pension förra året
B777-300ER kom utan First (bara nya Polaris Business)
B767-300ER med First byggs om
B777-200ER med First byggs om

Det finns flera källor där ute, men denna information kommer från Airliners.net
United ending Polaris First ticket sales - Airliners.net

United slutade sälja First på B767-300ER i mars, och i slutet av juni är det slut för B777-200ER också. Det kommer innebära att flygplan med First, men som inte är renoverade finns platserna men inte hela produkten.

Lite nostalgi:
Recension: United GlobalFirst Tokyo-San Francisco - mer business class än första klass - BusinessClass.se

Hur är United First class? | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Amerikanska bolag var en gång världsledande. Men nu är det enbart American Airlines som har International First, men enbart på en liten flotta på 20 flygplan (B777-300ER). Dock tycker jag hårdvaran på American Business är bra, och jag tycker både Delta och United Polaris ser bra ut.

Vem blir vår sista resenär ombord United Polaris First? :D
 

Senator

Moderator
Introducerade de inte Polaris First ganska nyligen!?

Skulle nog använda begreppet "rebranding" mer än introducera. Det var alltid en temporär produkt eftersom alla nya flygplan, inklusive flaggskeppet B77W kommer utan en internationell First produkt.

Det kommer bara heta "Polaris" framöver om jag har fattat rätt. Man tar bort "Business" och "First" från Polaris. De amerikanska bolags produkter anno 2018:
Delta One
United Polaris
American Flagship Business och American Flagship First
Fina namn... ;)
 

squeezen

Medlem
Är United Polaris något liknande Eva Air's businessclass, dvs de facto ett mellanting mellan businessclass och förstaklass?
Utan att ha åkt polaris tror jag nog att Eva ligger närmare first, bland annat med topp-champagne. Minns inte riktigt hur det va med pyjamas men fullt amenity kit osv sist jag flög med Eva. Polaris är väl en ny fräsch business och jämfört med uniteds gamla biz känns det nog nästan som first :)

andra har säkert färskare upplevelser på båda och kan ge mer info:
 

Abbs

Medlem
Utan att ha åkt polaris tror jag nog att Eva ligger närmare first, bland annat med topp-champagne. Minns inte riktigt hur det va med pyjamas men fullt amenity kit osv sist jag flög med Eva. Polaris är väl en ny fräsch business och jämfört med uniteds gamla biz känns det nog nästan som first :)

andra har säkert färskare upplevelser på båda och kan ge mer info:
Pyjamas får man i EVA C :)
 

Senator

Moderator
Jag skall åka United Polaris igen om några veckor på SFO-FRA ombord en B77W. Förra gången somnade jag vid take-off och vakande när vi landade.

Nej, ingen PJ eller annat. Standard Business Class är min erfarenhet.
 

011430121

Medlem
Nej, ingen PJ eller annat. Standard Business Class är min erfarenhet.

Jag vill absolut inte säga att du har fel, men i Polaris ingår pyjamas på flyg över 12 timmar.

I stand corrected, du har självklart rätt

@Senator, nu blev jag verkligen besviken på dig!
Skall även du börja med förkortningar, när du nästa gång skall köpa en pyjamas på NK så frågar du väl inte var ligger PJ avdelningen.
Trodde inte du använde dessa på hitts förkortningar
@fcx denna ordningsamma person skriver ut ordet pyjamas.
Oj, trodde jag aldrig skulle våga skriva ett sådant här in lägg, imorgon när jag inte kan ta bort detta inlägg så ångrar jag att jag skrev inlägget, kanske du kan ta bort det?
 
Toppen