Senaste nytt

Corona-viruset och hur det påverkar resande

Sitter här i loungen till PJ Hilton vid Kuala Lumpur och funderar lite.
Jag borde ju åka tillbaka till Shanghai och jobba någongång. Jag har en retur med Singapore Airlines 6 april
Än så länge är det ju inte så dåligt i Shanghai med 254 fall och 1 död så sjukvården mäktar nog med det.
Tänkte boka en poängresa från Bali till Shanghai en tisdag om 2 veckor så kan man se hur situationen är då.
Till Shanghai med ANA som fortfarande flyger. Tillbaka 4 april med Singapore Airlines precis som returen från Bali 6 april. Blir det sämre kanske ANA slutar flyga till Shanghai inom 2 veckor och då är ju beslutet lätt. Är det fortfarande inreseförbud till Indonesien i april är det ju det även till Singapore och då blir flygen inställda och man får tillbaka poängen.
Hur är läget och stämning i KL kring coronaviruset då? Går alla med mask där? Jag ska dit snart.
 

Glenn E

Medlem
Ja många med mask men inte jag. Dock tvättar jag händerna regelbundet.
Har faktiskt 9 N95 masker jag köpte på Bali men spar dem till bättre tillfällen. Annars är det som vanligt här. Hörde att loungen på Doubletree Pudong är stängd och de levererar frukost till rummet. Rätt kasst
 

airac

Medlem
Vi skulle åka hem SIN-HKG-IST-ARN om två veckor, utresan börjar på lördag. Resan var bokat med en Amex 241 som gick ut i december. Ringde Tallinn idag, gratis ombokning till SIN-LHR-FRA-ARN. Topp! Fick dock inte röra utresan som inte har stopp i Kina/HKG.
 

Walter

Medlem
Sevärt om hur luftcirkulation fungerar på flygplan, hur sjukdomsfall hanteras ombord i samband med möjliga pandemieer, undersökning av misstänkt smitta av passagerare och disinfektion av flygplan:


 

Sukhoi

Medlem
Hörde idag att de tar temperaturen. På passagerare som ska med Air China, CA 912. Från Stockholm till Peking. Har man feber så får man ej åka med. Bara rykte men kanske sant?
 

Wille91

Medlem
Vi flög Landvetter-Munchen-Singapore-Manila igår. Idag vidare från Manila med Airasia till Pang Lao.

Mer än hälften gick med andningsskydd i Singapore, temperaturkoll vid transfer.

På sista planet gick cabincrew och sprejade desinfektionsmedel innan landning i Manila (Singapore Airlines). Väl i Manila kollade dem temp när vi gick in på hotellet, likaså vid checkin idag på Manilas flygplats.
 

Juancarlos

Medlem
Just nu i Pune. En kinesisk passagerare på AI851 uppvisade symtom av Corona virus under flygningen ner till Pune. Detta har nu gjort att hela planet är satt i karantän tills det är klarlagt om det är Corona eller ej. Om det är Corona så blir AI852 som jag skulle flugit med inställt. Så fort folk fick reda på att planet var försenat pga Corona så åkte munskydden fram. Vi ska få en ny briefing om 3 timmar om vad som händer
FAAB1526-9EE3-42CF-A235-A6202C23F1C7.jpeg
919DEC78-0F34-4C94-8D7C-370D479D9147.jpeg
 
Skulle på en mässa i Manila om knappt 2 veckor. Fick mejl idag att den var inställd.. Får boka lite extra möten istället då. Inte ställer jag in den resan....

EduTECH Philippines will be postponed


Due to the disruption caused by the coronavirus across the region and following the Department of Education memorandum of the 4 February we have taken the tough decision to postpone EduTECH Philippines 2020. The event was due to take place on the 19-20 February 2020.


The decision has been taken in the interests of public safety and to help prevent the spread of the virus.


We are working closely with the venue and the industry in The Philippines to find a suitable alternative date, and hope to be able to announce the new confirmed date shortly.


We are still committed to running a valuable event, the floor plan and conference schedule will remain as before and we hope that you will still be able to join us at the re-scheduled event.


Could you please reply to this email to confirm receipt and that you have acknowledged the date change.


I apologise for any inconvenience caused and ask for your understanding and continued support.


Of course, please do not hesitate to contact me to discuss in greater detail.


Best regards,

Preeti Varadarajan

Project Director

EduTECH Philippines 2020
 

mischadee

Medlem
Uh Oh. Misstänkt fall på Kastrup. Ska ha transfer där i morgon men borde vara lugnt, eller? Just nu är delar av terminal 3 avspärrade.
 
Toppen