Senaste nytt

SAS PLUS "Inte tillgängligt" vid inrikes bonusresor med byte

TasselT

Medlem
Uppdatering: Nu till slut verkar SAS ha rättat till felet och nu går det att boka PLUS som bonusbiljetter igen inom Sverige :)

/ TT

upload_2019-7-28_11-25-59.png
 
Jag har ett liknande problem med en *A-bokning. Via Tallinn bokade jag i juni först ARN-FRA-HND och tillbaka i Business med LH mellan ARN-FRA. När SAS släppte sina bonusresor och jag skulle lägga på UME-ARN så fanns det inga biljetter i PLUS mellan UME-ARN tillsammans med business med LH mellan ARN-FRA. Just nu står jag med UME-ARN-FRA med SK i PLUS, och FRA-CPH-ARN-UME med SK i Go. Tidigare år har det gått bra att boka SK i PLUS och LH i Business.

Jan
 

Swedestar

Medlem
Sitter med samma problem. Ska boka GOT-LLA med poäng.
Finns inga bonusbiljetter kvar på direktflyget så det blir byte på ARN. Sökningarna nedan är för 3:e april.

När jag söker GOT-LLA får jag upp detta:
GOT-LLA.JPG


Söker jag GOT-ARN får jag upp detta:
GOT-ARN.JPG


Söker jag ARN-LLA får jag upp detta:
ARN-LLA.JPG


Vill boka GOT-ARN 16:10-17:10 samt ARN-LLA 18:40-19:55 genomgående men det går ju som synes inte. Ringde in till EBG-supporten i förmiddags och fick till svar att de "inte ser" de tre sista avgångarna mellan ARN och LLA i sitt interna system och att det måste vara fel på hemsidan. Köper inte riktigt den förklaringen utan det ser ut som en spärr på allt utom morgonflighterna från GOT.

Kan man boka enkelbiljetterna separat och ringa och slå ihop dem? Platserna finns ju uppenbarligen.
 
Toppen