Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Hilton?

MartinH

Medlem
Hotell: Hilton Waikiki Beach
Bokat: KING GUEST ROOM
Uppgradering: 1 KING BED DELUXE MOUNTAIN VIEW
Kunde checka in när jag anlände kl 07!

Hotell: DoubleTree by Hilton Hotel Alana - Waikiki Beach
Bokat: STANDARD CITY/MOUNTAIN VIEW - 1 KING BED
Uppgradering: Vet ej. Tog ett erbjudande om uppgradering till svit för 60$, framförallt för att få garanterad tidig incheckning. ALANA SUITE PARTIAL OCN VW 2 Q BEDS-1SOFA BED

Hotell: Hilton Hawaiian Village Waikiki Beach Resort
Bokat: RESORT VIEW RM 1 KING BED
Uppgradering: TAPA COLLECTION OCEAN VIEW 1 KING BED
Status: HHD
 

Isak21

Medlem
Eftersläpande upgrade-rapport December - Januari:

Samtliga ursprungliga bokade rum är hotellens billigaste offering; d.v.s lägsta möjliga rate för pengar/poäng.
Status
: HHD för samtliga.

Hotell: Hilton Paris La Defense
Bokat: King Guest Room
Uppgradering: King Relaxation Room (Lite större, arbetsyta, separat badkar/dusch, utsikt mot esplanaden, dock äldre interiör än ursprungligt bokat och nyrenoverat rum)
Antal nätter: 2
Datum: 21-23 Dec

Hotell: Hilton Florence Metropole
Bokat: King Guest Room
Uppgradering: King Executive Room (högre våningsplan, hörnrum, ingen skillnad i rum)
Antal nätter: 1
Datum: 23-24 Dec
Övrigt: Stor irritation här då svit fanns tillgänglig och receptionen ljög om att det var upptaget fast det fanns bokningsbart på hemsidan.

Hotell: Hilton Cologne
Bokat: Queen Guest Room
Uppgradering: King Deluxe Room (avsevärt större rum, i övrigt samma)
Antal nätter: 2
Datum: 2-4 Januari

Hotell: Hilton Dusseldorf
Bokat: King Guest Room
Uppgradering: King Executive Room (värdelös uppgradering som HHD, endast högre våningsplan, ej någon skillnad i rum)
Antal nätter: 1
Datum: 4-5 Januari

Hotell:
Hilton Brussels Grand Place
Bokat: King Guest Room
Uppgradering: King One Bedroom Suite (w/ Lounge access)
Antal nätter: 2
Datum: 24-26 Januari
Övrigt: Från vanligt rum till en 80 m2 svit på vindsvåningen. Trevligt och centralt beläget hotell, stark rekommendation.

280111553.JPEG
280111565.JPEG


Hotell:
DoubleTree by Hilton Esentepe
Bokat: Twin Guest Room
Uppgradering: Twin Deluxe Room (något större rum)
Antal nätter: 1
Datum: Jan 31 - 1 Feb

Hotell: Conrad Istanbul Bosphorus
Bokat: Twin Deluxe Room
Uppgradering: Bosphorus Suite
Antal nätter: 1
Datum: 1 - 2 Feb
Övrigt: Från vanligt rum till en ca 65 m2 svit med två badrum. Trevligt beläget hotell vid Besiktas och utsikt över Bosphorus, och som vanligt när det gäller Conrad, fantastiskt stark rekommendation. Värdet här vid lågsäsong för HHD kan ej underskattas nog, paid rate ca 90 € / poäng 28k.

CN_bosphorussuite_750x350_FitToBoxSmallDimension_Center.jpg

CN_3dplan004_10.png


Summering: Stating the very obvious; men variation på uppgraderingarna är oerhört stor. Att resa på låg-säsong som HHD ger föga förvånande det högsta värdet iom att både rate för pengar/poäng är lägre, och uppgraderingar generellt blir bättre pga lägre beläggning.

För den som ev. behöver ett par extra stays är Istanbul en trevlig budget-kandidat, åtminstone på låg-säsong, pga mixen av hotell/standard på properties/och priset.
 
Last edited:
Hotell: Hilton Dubai The Walk
Bokat: King Bedroom (lägsta rate för 43K points)
Uppgradering: 3 Bedroom Residence Suite
Status: HHD

Bodde enbart en natt men vid incheckning klockan 10 på förmiddagen fråga dem om jag ville ha high floor. Jag tacka ja och fick rum 2505. Alla sovrum hade inviduellt TV, dock låg badrummen totalt 2 st ute i korridorerna. Köket var fullt utrustad med allt du behöver ifall du bor längre tid eller bara får ett ryck och vill laga mat. Tvättmaskin fanns också i separat utrymme.
 

Attachments

  • 20200206_102812.jpg
    20200206_102812.jpg
    70,8 KB · Visningar: 365
  • 20200206_102818.jpg
    20200206_102818.jpg
    79,9 KB · Visningar: 357
  • 20200206_102828.jpg
    20200206_102828.jpg
    69,2 KB · Visningar: 364
  • 20200206_102841.jpg
    20200206_102841.jpg
    65,3 KB · Visningar: 377
  • 20200206_102806.jpg
    20200206_102806.jpg
    86,1 KB · Visningar: 337

Tonton

Medlem
Hotell: LondonHouse Chicago
Datum: 28-29 januari 2020
Bokat: King bedroom
Uppgradering: King bedroom with view
Antal nätter: 1
Status: HHD

Hotell: Hilton Garden Inn Brussels
Datum: 31 januari - 1 februari 2020
Bokat: King Bedroom
Uppgradering: Twin room with a garden view (Twin-room var dyrare - och jag reste med polaren. Men ett mail till GM fixade det långt innan ankomst)
Antal nätter: 1
Status: HHD
 

Senator

Moderator
Hotell: Hilton Florence Metropole
Bokat: King Guest Room
Uppgradering: King Executive Room (högre våningsplan, hörnrum, ingen skillnad i rum)
Antal nätter: 1
Datum: 23-24 Dec
Övrigt: Stor irritation här då svit fanns tillgänglig och receptionen ljög om att det var upptaget fast det fanns bokningsbart på hemsidan.

Först så undrade jag på varför du blev så upprörd eftersom du har fått en uppgradering (men kanske meningslös då Diamond har tillgång till loungen) men tänkte du på det som står här?
Tiers and Benefits - Hilton Honors Loyalty Rewards
Up to 1-bedroom Suite type (faktiskt inte sätt detta tidigare stå så explicit)

Jag har upplevd flera gånger att bättre rum finns kvar när jag checkar in men att det är som flyget. Vi förstår inte alltid varför man lämnar Lufthansa First kabinen tom istället för att släppa bonusplatser och dyl. Samma med hotellet: deras algoritmer säger kanske att det finns x% chans för en sista-minuten bokning eller att det skulle påverka RevPAR negativt, och det finns anställda som belönas på RevPAR:
Revenue Per Available Room (RevPAR)

Jag har slutat ödsla energi på sådant om det är en natt och jag åker själv. Jag bryr mig bara om själva rummet numera när familjen är med och om vi skall bo flera nätter. Då däremot, är jag som en hemsk "stalker" innan ankomst som har tagit reda på vem bestämmer vad på hotellet :D
 
Last edited:

Isak21

Medlem
Först så undrade jag på varför du blev så upprörd eftersom du har fått en uppgradering (men kanske meningslös då Diamond har tillgång till loungen) men tänkte du på det som står här?
Tiers and Benefits - Hilton Honors Loyalty Rewards
Up to 1-bedroom Suite type (faktiskt inte sätt detta tidigare stå så explicit)

Jag har upplevd flera gånger att bättre rum finns kvar när jag checkar in men att det är som flyget. Vi förstår inte alltid varför man lämnar Lufthansa First kabinen tom istället för att släppa bonusplatser och dyl. Samma med hotellet: deras algoritmer säger kanske att det finns x% chans för en sista-minuten bokning eller att det skulle påverka RevPAR negativt, och det finns anställda som belönas på RevPAR:
Revenue Per Available Room (RevPAR)

Jag har slutat ödsla energi på sådant om det är en natt och jag åker själv. Jag bryr mig bara om själva rummet numera när familjen är med och om vi skall bo flera nätter. Då däremot, är jag som en hemsk "stalker" innan ankomst som har tagit reda på vem bestämmer vad på hotellet :D

Tack för kommentaren!

Det som irriterade mig är inte att policyn är oklar eller att de kan ha en x antal procent för y eller z, det är helt rimligt. Det som irriterade mig var att receptionisten ljög för att hen ej kunde besvara frågan.

Jag håller dock med dig om att man gör bäst i att släppa dessa saker. Som jag skrev på slutet kan man konstatera att HHD-upplevelsen är ojämn; bättre att utgå ifrån svaga uppgraderingar och bli positivt överraskad.
Vill man ha jämnare recognition får man kanske välja annat program och även satsa mer pengar på det.
 
Toppen