Senaste nytt

Splash points till SAS Eurobonus?

BCflyer

Medlem
Underligt att det kommer nu, särskilt då jag varit aktiv de senaste åren och inte sett mailet.

Något annat liknande, tro?

Fick nu se min frus mail från SAS (som fastnat i promotion). Just nu ger vi bort 3000 poäng till utvalda medlemmar..... du har bara 5 dagar på dig att använda dom...
 

Tonton

Medlem
För de som är intresserade så ser mailet ut på sådant sätt:

83823915_536744590361239_8487576196962320384_n.png
 

DrGold

Medlem
Jag har också fått samma mail @Tonton - verkar således ej vara samma som länken från @Homer . I mailet till den "kampanjen" stod det ju tydligen så här, vilket antyder att det är nån drive för att identifiera aktiva/passiva eurobonusmedlemmar:

SmartSelect_20200203-171138_Chrome.jpg


När jag öppnar SAS-appen dyker det upp en dialog som specifikt varnar för att giltigheten för 3000 poäng går ut den 7 februari, och på SAS hemsida är samma information markerad i rött.

Skärmklipp.JPG


Så det är väl helt enkelt bara att försöka hitta på nån användning för poängen innan den 7 februari!
 

SimonXYZ

Medlem
Poäng som går ut först borde SAS rimligtvis använda först, så har du inga andra poäng som går ut innan 7 februari så borde dessa Splash Points användas först.

Jag ska boka om en resa på onsdag så detta hade suttit fint. Problemet är att jag inte har fått några :)
 

John Rambo

Medlem
Jag har också fått samma mail @Tonton - verkar således ej vara samma som länken från @Homer . I mailet till den "kampanjen" stod det ju tydligen så här, vilket antyder att det är nån drive för att identifiera aktiva/passiva eurobonusmedlemmar:

Visa bifogad bild 105657

När jag öppnar SAS-appen dyker det upp en dialog som specifikt varnar för att giltigheten för 3000 poäng går ut den 7 februari, och på SAS hemsida är samma information markerad i rött.

Visa bifogad bild 105658

Så det är väl helt enkelt bara att försöka hitta på nån användning för poängen innan den 7 februari!

Lite OT, men hur använder man 3000 poäng för att köpa loungeaccess? Jag kan inte hitta den möjligheten någonstans..
 

DrGold

Medlem
Poäng som går ut först borde SAS rimligtvis använda först, så har du inga andra poäng som går ut innan 7 februari så borde dessa Splash Points användas först.

Håller med om att det är så det måste bli. Hade du X poäng innan kampanjen, har du nu X+3000 poäng. Använder du 3000 poäng före den 7 februari har du X poäng igen. Använder du inte poängen kommer du åter ha X poäng den 8 februari i vilket fall som helst. Alltså används splash-poängen "först".

Använder du poängen till en bonusresa antar jag att den vanliga begränsningen gäller vid avbokning, dvs att utgångna poäng inte återbetalas.
 
Last edited:

JochenS

Medlem
Någon som vet om EB poängen dras direkt när man överför till Coop? Skulle ju kunna vara ett sätt att "ta hand" om dessa poäng i brist på annat i så fall.
 
Toppen