Senaste nytt

Ge bort guldkort som Eurobonus Diamond

Maken och jag har kvalificeringsperiod maj-april. Baserat på vad @Sager skrev här ovan så bör maken tacka ja till min inbjuda 1/5 för att maximera giltighetstiden på sitt Guldkort?

MEN är min inbjudan fortfarande giltig som jag skickar i april som han tackar ja till i maj då jag själv är inne på min graceperiod istället då jag inte lyckas återkvalificera till Diamond i år när han i så fall tackar ja?

Vad jag har för mig så ska man ge efter grace (i ditt fall efter 1 AUG) för att få den längre perioden. Återkom gärna med utfallet. :)
 

palmen

Moderator
Inte helt säker på detta, den giftningen bör ju expirera när eurobonusåret går till ända. Sedan får man en ny giftning _efter_ graceperioden om man kvalat in föregående år också.
Som jag tolkar det kan man ge ett kort under grace, det ska gälla så länge man är Diamond. Kvalar man in igen så är det korrekt att nästa kort att ge kommer först när grace är över.
 

Maja

Medlem
Som jag tolkar det kan man ge ett kort under grace, det ska gälla så länge man är Diamond. Kvalar man in igen så är det korrekt att nästa kort att ge kommer först när grace är över.
Vore snopet att inse att man inte kan ge under graceperioden och bli helt blåst. För försöka reda i detta lite mera och se om jag är tillräckligt iskall och väntar till att ge det i juli och för honom att acceptera i augusti. Eller om maken är i större behov av sitt guldkort i sommar vilket, (tyvärr troligen blir resultatet), och då missar vi/han chansen till att få mer än 1 år då jag behöver ha löst detta innan slutet på juni.
 

palmen

Moderator
Vore snopet att inse att man inte kan ge under graceperioden och bli helt blåst. För försöka reda i detta lite mera och se om jag är tillräckligt iskall och väntar till att ge det i juli och för honom att acceptera i augusti. Eller om maken är i större behov av sitt guldkort i sommar vilket, (tyvärr troligen blir resultatet), och då missar vi/han chansen till att få mer än 1 år då jag behöver ha löst detta innan slutet på juni.
Kan vara läge att fråga Diamond supporten, säger de att det fungerar men sen inte skulle funka har du något att hänvisa till och de kan manuellt ge kortet. Har själv fått göra så att de manuellt triggar att kortet kan ges bort när det varit annat strul.
 
Tack @palmen för klokt råd. Ska kontakta Diamondsupporten och stämma av med dem vad som gäller. :)
@Maja har du ringt dom?
Sitter nämligen själv i en situation där min systerson och jag har samma graceperiod.
Han tappar sitt diamant och jag mitt guld och han vill ge mig sitt guld innan 31/5.
Kan han ringa diamantsupporten och få dom att hjälpa oss manuellt tro?

Edit: Jag provade precis att ge bort ett silverkort till en person som redan innehar det. Det gick alldeles utmärkt. Så i praktiken borde det funka att ge bort ett guld sista veckan och be en bön att det inte brinner inne i tidsskarven. Aja, vad som helst kan hända när man har med SAS-iT att göra.
 
Last edited:
Toppen