Senaste nytt

Nordic Choice Club Platinum

TWLud

Ny medlem
Så är fallet. Bokade 3 separata bokningar på Royal Caribbean, vilket generade i 45k poäng. Med lite 3x-kampanjer var det inte svårt att uppnå platinum :).

Grymt att höra! Har själv några bokningar med RC, så det är en skön bonus i jakten på Platinum. Var osäker om man kunde köra flera bokningar och fortfarande få poängen, villkoren var ganska vaga online.

Edit: Har bokningar att boka, har inga i dagsläget.
 

Protein48

Medlem
Grymt att höra! Har själv några bokningar med RC, så det är en skön bonus i jakten på Platinum. Var osäker om man kunde köra flera bokningar och fortfarande få poängen, villkoren var ganska vaga online.

Edit: Har bokningar att boka, har inga i dagsläget.
Det går alldeles utmärkt. Vi åker samma resesällskap men jag gjorde varsin bokning för resp hytt. Därefter kontaktar man RC kundtjänst och ber dem koppla samman bokningarna så man får hytter bredvid varandra och samsittning vid middagen. Blir lite extra jobb men ändock lättförtjänta poäng.
 
Efter målmedvetet poängjagande och ett par platinum-perioder så har jag precis fyllt på mitt Revolut med 9400kr.
Ser fram emot Gold Lifetime på måndag när poängen trillar in :)

Lifetime Platinum hade ju varit nice, men det skulle ta ca 4-5 till, så det är inget som lockar jättemycket (just nu iaf).
Så från och med nu blir det fokus på EuroBonus.

Skärmavbild 2020-02-01 kl. 15.01.39.png
 

M.K

Medlem
Grattis! Du är kanske t o m först på B.C då jag inte minns någon före Dig. Detta är även mitt mål nu då EBG-LT är avklarat. Det blir förmodligen min tur 2022 utan att hetsa med poängintjäning över 100k/år. Grattis igen!
 
Tack! Är ju alltid trevligt när ens bonusstrategier fungerar (särskilt som jag inte haft en betald hotellnatt på flera år).
Grattis själv till EBG-LT! (men det kanske var längesedan?)
Skönt med LT-statusarna så man kan slappna av lite emellanåt.

@joemume slog mig med nästan 3 år (läste jag längre fram i den här diskussionen). Tvåa på bollen alltså, men det deppas inget över det ;)
 
  • Gilla
Reactions: M.K

M.K

Medlem
Inte längesedan. I tisdags fick jag mitt första LT :cool:

Mitt mål är några LT men många många år kvar till pension och mindre resande så stressar ej med det.

Inte illa av Dig att vara tvåa på B.C med denna! ;)
 

M.K

Medlem
Jag håller med om NCC kortet under dubbla poängperioder. Jag drog t ex totalt in över 25k poäng i december, visserligen med ett gäng betalda stays genom jobbuppdrag men oavsett riktigt bra.

i januari handlade jag dock bara för 10kr=1p (för två nätter) då jag bodde på Hilton mm istället denna månad och värdesätter SAS och Amex Plat (utomlands/Stureplan) korten mycket mer än 10p/100sek hos NCC som bara är värt 75öre enligt min värdering. NC hotellnotor samt Coop med kampanj är mycket attraktivare håller jag definitivt med @rundaqvisten om.
 
Last edited:
25000p på en månad är riktigt bra jobbat på NCC! Iallafall 10k mer än mina bästa månader, men då har jag som sagt slutat resa i jobbet.

Två hungriga tonåringar bidrog dock starkt till många Coop-poäng att växla in + att jag samlade EB via TW och onlineshopping i de fall det inte gick att få NCP eller CP(?)(dvs Coop-poäng) direkt.
Dålig kurs att växla EB till NCP via Coop, jag vet, men det var ändå för lite EB för att göra nånting med, så jag fokade helt enkelt på att bli klar med LT Gold.
 
Toppen