Senaste nytt

United Polaris Lounge på Chicago Ohare

mika

Medlem
Jaha det var ju tråkigt, vilken lounge i terminal 1 har man tillgång till när man flyger business ORD-CUN?
Åker via EWR på hemvägen.
EBG ifall det hjälper på något sätt.

I Chicago finns det 3 stycken United Club i Terminal 1 som går att använda med Star Gold. Jag skulle välja den som är närmast till gaten.
 
Var på denna lounge igår, den var verkligen bra! Fin och stor, trevlig inredning. Bra service och kanonmat! Åkte med handbagage och skrev ut boardingkort på hotellet. Tog Uber från hotellet till T1, gick genom gold track (direkt till vänster i United-delen). Kom igenom utan problem, dock påpekades det att jag var på fel terminal men jag sa att jag skulle till Polaris för att sedan ta transferbussen. Loungen ligger vid C-gaterna ovanför rulltrappan (det är en lång promenad dit från där jag gick in). Efter ca: 3 timmar så tog jag och Lorden bussen till T5 från gate B1. Fungerade mycket bra. Åter igen, en lång promenad. Men värt det för denna lounge. I glasen var det champagne från Piper Heidsieck. Rekommenderas!

Skärmavbild 2020-01-23 kl. 17.23.36.png
Skärmavbild 2020-01-23 kl. 17.23.51.png
Skärmavbild 2020-01-23 kl. 17.24.04.png
Skärmavbild 2020-01-23 kl. 17.24.15.png
Skärmavbild 2020-01-23 kl. 17.24.56.png
Skärmavbild 2020-01-23 kl. 17.25.07.png
Skärmavbild 2020-01-23 kl. 17.25.17.png
Skärmavbild 2020-01-23 kl. 17.25.28.png
Skärmavbild 2020-01-23 kl. 17.25.36.png
Skärmavbild 2020-01-23 kl. 17.25.48.png
Skärmavbild 2020-01-23 kl. 17.26.03.png
 

Elberto

Medlem
Var på denna lounge igår, den var verkligen bra! Fin och stor, trevlig inredning. Bra service och kanonmat! Åkte med handbagage och skrev ut boardingkort på hotellet. Tog Uber från hotellet till T1, gick genom gold track (direkt till vänster i United-delen). Kom igenom utan problem, dock påpekades det att jag var på fel terminal men jag sa att jag skulle till Polaris för att sedan ta transferbussen. Loungen ligger vid C-gaterna ovanför rulltrappan (det är en lång promenad dit från där jag gick in). Efter ca: 3 timmar så tog jag och Lorden bussen till T5 från gate B1. Fungerade mycket bra. Åter igen, en lång promenad. Men värt det för denna lounge. I glasen var det champagne från Piper Heidsieck. Rekommenderas!

Visa bifogad bild 104691 Visa bifogad bild 104692 Visa bifogad bild 104693 Visa bifogad bild 104694 Visa bifogad bild 104695 Visa bifogad bild 104696 Visa bifogad bild 104697 Visa bifogad bild 104698 Visa bifogad bild 104699 Visa bifogad bild 104700 Visa bifogad bild 104701

Kommer man in som *Gold även med Plusbiljett (på väg tillbaka mot ARN med SAS sedan) alltså?
 

Berglund

Medlem
Kommer man in som *Gold även med Plusbiljett (på väg tillbaka mot ARN med SAS sedan) alltså?
Det ska vi vara mycket glada för, att varken ett *Gold eller Plusbiljett ger inträde till Polaris. Det gör att varumärket inte urvattnas och att det i någon mån hålls en smula "exklusivt" och förhindrar att det blir någon form av "allmänhetens åkning" vilket är effekten i många andra lounger. Det hedrar United att de valt att se det som en förlängning av själva businessclassprodukten och inte en statusförmån eller något som går att köpa sig in i hur som helst. Utmärkt!
 

mha321

Medlem
Det ska vi vara mycket glada för, att varken ett *Gold eller Plusbiljett ger inträde till Polaris. Det gör att varumärket inte urvattnas och att det i någon mån hålls en smula "exklusivt" och förhindrar att det blir någon form av "allmänhetens åkning" vilket är effekten i många andra lounger. Det hedrar United att de valt att se det som en förlängning av själva businessclassprodukten och inte en statusförmån eller något som går att köpa sig in i hur som helst. Utmärkt!

Precis så. Och vi ska vara glada att vi kommer in med business biljetter hos partners och inte bara united sjölva.
 

mischadee

Medlem
Funkar detta? Ankommer med SK943 nästa lördag. Ska hem med SK944 dagen efter. Endast handbagage. Kan jag efter landning gå till departures och få mitt boardingkort? Eller de kanske är stenhårda med 24 timmarsgränsen?

Har någon annan annars något tips på vart jag kan printa boardingkort i stan? Ska bo på Airbnb utan printer.
 
Toppen