Senaste nytt

Köp av Eurobonuspoäng - Är det värt det?

Axxo

Medlem
Jag ska boka två biljetter till Bali för mina föräldrar i december. Jag har gjort lite research och kommit fram till att det kostar cirka 22 000 kr för två med SQ i Economy till Bali.

Jag går nu i tankarna på att köpa poäng och använda min 2-4-1 då jag kommer få en voucher när som helst (har nästan kommit upp i 150k för i år) Vi säger att jag bjuder dom på 45 000 poäng och sedan köper 120 000 poäng för 24 000 kr så kommer deras biljetter hamna på cirka 24 000 + skatt på ca 4000 = 26 000. Då får dom flyga business istället för economy.

Tänker jag rätt ? 60 000 poäng kostar väl 12 000 k?

Jag har försökt köpa poäng i shoppen senaste 3-4 dagarna utan framgång. Det står följande:
" Vänligen notera: Det är för närvarande inte möjligt att köpa Extrapoäng. Vi beklagar besväret."
 
  • Gilla
Reactions: Gus

M.K

Medlem
Alltid värt det med Business men du kan alltid försöka få ned kostnaden från moderskeppet.

Om någon av dem har lite EB kan Ni göra ett familjekonto och använda fler poäng. Kompletteras med en värvning av Din far till Elite så kan han testa detta till december och få en ok extra reseförsäkring på köpet. Givetvis betalas då skatterna med hans kort.

Med detta drar Ni in 36k EB «gratis» även där då jag antar att du redan har ett SAS-Amex som B.C medlem.
 
Last edited:
  • Gilla
Reactions: Gus

Axxo

Medlem
Vi har redan familjekonto och jag har en del poäng själv, jag sköter även alla deras kort så vi maxar redan :) "bjöd" dom i december med vårt gemensamma familjekonto till Kina i Business så jag kan inte ta allt för mycket poäng från våran pot igen då jag samlar in det mesta. Ska jag vara helt ärlig så bryr dom sig inte så mycket om det är business eller inte men jag vill gärna ge dom det om jag kan ändå.

Tänkte bara mer om jag räkna rätt. Har Sas öppet köp på poäng köp? tänker om jag inte hittar någon resa åt dom när jag köper dom.
 

Tonton

Medlem
Har du läst på hemsidan angående vad som gäller?

Vill inte vara den - men svaren på dina frågor hittat jätteenkelt på SAS hemsida.

Skärmavbild 2020-01-26 kl. 20.07.59.png


direktlänk till villkoren: https://points.flysas.com/page/terms
https://points.flysas.com/faq
 

igelkotten

Medlem
Hade nog inte köpt så pass många poäng med risken för att inte kunna boka de biljetter du vill åt på dina resdatum. I värsta fall sitter du där med en jäkla massa poäng inköpta till ett relativt högt pris.

Nu är jag lite osäker på hur prisbilden ser ut till Bali i just december, men visst borde det gå att finna billigare biljetter än 11k/pax i economy? Eller måste det vara just SQ?
 

danielhog

Medlem
Vi har redan familjekonto och jag har en del poäng själv, jag sköter även alla deras kort så vi maxar redan :) "bjöd" dom i december med vårt gemensamma familjekonto till Kina i Business så jag kan inte ta allt för mycket poäng från våran pot igen då jag samlar in det mesta. Ska jag vara helt ärlig så bryr dom sig inte så mycket om det är business eller inte men jag vill gärna ge dom det om jag kan ändå.

Tänkte bara mer om jag räkna rätt. Har Sas öppet köp på poäng köp? tänker om jag inte hittar någon resa åt dom när jag köper dom.
Om du har poäng skulle jag säga använd dessa först före du köper nya, det finns inget syfte i att tänka på vissa poäng som dina och sen köpa nya. Det är bättre att du inte har pengar låsta i poäng, om SAS blir uppköpta imorgon eller höjer poängpriset nästa vecka. Så boka för poäng du har och om du vill köpa poäng gör du det inför nästa resa.
 
Toppen