Tycker absolut inte man kan skylla på att det är ett nytt plan. 350 ser ju ut som vilket Airbus plan som helst. Har man satt ugnarna i taket och varmvattnet under en lucka i golvet kan jag nog tycka att det kan vara svårt att lära sig men vagnarna med mat och cola står nog på precis samma ställe oavsett flygplanstyp.
Annars ska man ju få träning om det behövs, det är inget som en kund ska behöva se. Har svårt att se att det skulle funka i andra branscher. Du ska klippa dig och frisörskan skär dig och skyller på att det var ny salong, eller nya verktyg, eller på verkstaden, eller du sitter på Pontus och väntar på maten som aldrig kommer för "köket är ju nytt"..
För egen del har jag nog bivit lite färgad av Qatar, Emirates osv. där en biljett oftast kostar mindre än den gör på SAS men helt klart ger en bättre service. Att prata om pris här verkar dock vara väldigt känsligt och många har ju lite förkärlek till SAS så det är en väldigt känslig fråga.
Jag skulle helt klart reagera på samma sätt. Om man i marknadsföringsmaterial skyter om att man faktiskt har vissa egenskaper på sin produkt då ska väl dessa också finnas i verkligheten? Just "SAS baren" är ju en av deras genidrag och jag har åkt business på 330 ett antal ggr. och varit den som först tagit en öl, för att senare komma tillbaka och upptäcka att jag nog var den som tog "ölen"..