Senaste nytt

Restaurangtips för en helg i Göteborg

Jönsson

Medlem
Planerar en vistelse i Göteborg och är på gång att boka bord på Hoze. Någon som besökt restaurangen nyligen som kan motivera mig att boka menyn för 1950SEK, utan alkohol och utan att acceptera kreditkort? ;)
Bilder etc?
 

Andree_16

Medlem
Planerar en vistelse i Göteborg och är på gång att boka bord på Hoze. Någon som besökt restaurangen nyligen som kan motivera mig att boka menyn för 1950SEK, utan alkohol och utan att acceptera kreditkort? ;)
Bilder etc?

Nu var det 7 månader sedan du frågade men om någon annan läser kan jag bara ge min fulla rekommendation till Hoze. Det är min än så länge enda upplevelse av "chefs table" konceptet men det var en helt makalös upplevelse både gällande smaksensationer och Hoze själv som guidar sällskapet genom kvällen och tillagar allting framför er. Man sitter på rad framför köket så det är en annorlunda typ av middag vilket inte passar för alla tillfällen men är något som bör upplevas.
 

rvarttinen

Medlem
Återkommer i och med att vi bokade ett bord Thörnströms kök igår kväll. Försökte boka ett bord på SK Mat & Människor, men nu så här en månad innan vi åker fanns det inget bord alls att tillgå. På Thörnströms fanns det bord, men bara rätt tidigt eller sent, så vi står nu på kö till ett senare bord om det blir något ledigt ... återkommer om knappt en månad med en liten rapport. :)

Vi har ätit på Fiskekrogen ett par gånger, inget fel på dem. Tvärtom! Men, vi vill prova något nytt.
 

MikaelSoder88

Ny medlem
Vet inte om det nämnts redan men stans bästa lunchrestaurang om man gillar fisk/skaldjur är Hedlunds Havsbar i Saluhallen (Kungsport)
ett måste om man är ute och shoppar i Göteborg
 

rvarttinen

Medlem
Vet inte om det nämnts redan men stans bästa lunchrestaurang om man gillar fisk/skaldjur är Hedlunds Havsbar i Saluhallen (Kungsport)
ett måste om man är ute och shoppar i Göteborg
Tack för tipset! VI har lunchat på Kungsporthustes Matbar en gång, när det var precis nyöppnat, riktigt bra!
Men, vi tar till oss och se om vi inte kommer få tillfälle att testa.
 
Återkommer i och med att vi bokade ett bord Thörnströms kök igår kväll. Försökte boka ett bord på SK Mat & Människor, men nu så här en månad innan vi åker fanns det inget bord alls att tillgå. På Thörnströms fanns det bord, men bara rätt tidigt eller sent, så vi står nu på kö till ett senare bord om det blir något ledigt ... återkommer om knappt en månad med en liten rapport. :)

Vi har ätit på Fiskekrogen ett par gånger, inget fel på dem. Tvärtom! Men, vi vill prova något nytt.
Kan precis som Andree_16 rekommender Hoze. Fin, intim matupplevelse! Gillar du Fiskekrogen kan jag även rekommendera Sjömagasinet! Om du inte varit där tidigare.
 
Toppen