Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

JanneB

Medlem
Man kan inte ändra en resa idag som är bokad på en voucher som gick ut 2019-12-31? Jag antar att det är samma sak som att avboka resan och boka en ny och vad jag läst här så gäller då:
  • Om man avbokar en resa bokad med Amex 2-4-1 voucher kommer man att få tillbaka vouchern förutsatt att den inte gått ut.
Jag får tillbaka poängen men inte voucher m.a.o? Har en bonusresa till Shanghai som inte känns helt aktuell längre
 

squeezen

Medlem
Man kan inte ändra en resa idag som är bokad på en voucher som gick ut 2019-12-31? Jag antar att det är samma sak som att avboka resan och boka en ny och vad jag läst här så gäller då:
  • Om man avbokar en resa bokad med Amex 2-4-1 voucher kommer man att få tillbaka vouchern förutsatt att den inte gått ut.
Jag får tillbaka poängen men inte voucher m.a.o? Har en bonusresa till Shanghai som inte känns helt aktuell längre
Precis, icke förfallna poäng kommer tillbaka men ingen voucher
 

aruba1

Medlem
Man kan inte ändra en resa idag som är bokad på en voucher som gick ut 2019-12-31? Jag antar att det är samma sak som att avboka resan och boka en ny och vad jag läst här så gäller då:
  • Om man avbokar en resa bokad med Amex 2-4-1 voucher kommer man att få tillbaka vouchern förutsatt att den inte gått ut.
Jag får tillbaka poängen men inte voucher m.a.o? Har en bonusresa till Shanghai som inte känns helt aktuell längre
Om din voucher är utgången per den 31/12 2019 så får du den så klart inte tillbaka om du avbokar din resa.

Om du ändrar din resa med en voucher som är utgången så måste du ha en ny giltig voucher för att kunna genomföra ändringen med 2-4-1 rabatt. Det är alltså ingen avbokning och ny bokning som genomförs, utan en ändring där ny voucher appliceras.
Edit: tvåa på bollen
 

JanneB

Medlem
Japp tack för era svar. Troligen gäller samma sak om flygstoppet förlängs efter 9/2 och inkluderar mitt datum? Dvs vouchern ryker om min flight blir inställd?
 

Zniper

Medlem
Hej! Jag letar efter en tråd angående ämnet:
Tror det ska finnas en tråd för att kunna få hjälp med hjälp med en önskad rutt, var inne på tråden för ett par månader sedan men nu är jag mest vilse...
Bygger typ på att jag fyller in följande frågeformulär, vilket också är önskad resa om någon har tid att hjälpa mig här på denna tråden.
Men som sagt, om någon vet vilken tråd jag refererar till, får ni gärna hänvisa mig dit med länk :)

  1. Varifrån vill du börja din resa? Köpenhamn
  2. Var är din destination? Zanzibar, (alternativt Open Jaw med retur från Nairobi Kenya)
  3. När vill/behöver du resa ut? November 2020 + 6månader
  4. När vill/behöver du komma hem? 8 Januari 2016
  5. Hur länge vill du vara borta? 3 veckor
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna, 1 barn, 1 spädbarn
  7. I vilken kabinklass? Business / First
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  9. Vad är din budget? (per person) 170 000 EB poäng + 2 amex vouchers, (exp 2020-12-31)
  10. Vad är det viktigaste för dig? 1 byte
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Öppet

Flygbiljetter | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
 
Jag har bokat en Star Alliance award med en American Express 2-4-1-voucher och nu har det blivit tidtabellsändring. Om jag väljer att avboka, får jag då även tillbaka 450-kronorsavgiften?
 

Peke

Medlem
Snabb fråga, men jag sitter på SAS hemsida och söker Star Alliance bonusresor från Stockholm till Los Angeles, och har sökt oändligt många datum under många olika månader, men får aldrig upp mer än Economy. Är det så att om de finns Business så kommer det upp, eller kommer det aldrig synas? Jag ville minnas att tidigare så kom Business upp som en kolumn, men det kanske stod ett sträck " - " för att visa att ingen sådan biljett fanns kvar, men nu får jag inte ens upp det. Tack!
 

palmen

Moderator
Snabb fråga, men jag sitter på SAS hemsida och söker Star Alliance bonusresor från Stockholm till Los Angeles, och har sökt oändligt många datum under många olika månader, men får aldrig upp mer än Economy. Är det så att om de finns Business så kommer det upp, eller kommer det aldrig synas? Jag ville minnas att tidigare så kom Business upp som en kolumn, men det kanske stod ett sträck " - " för att visa att ingen sådan biljett fanns kvar, men nu får jag inte ens upp det. Tack!
Testa sök från Frankfurt, München, Istanbul, London, Amsterdam, Paris, Zurich.
Det krävs business på alla connections för att sas ska visa business alternativet.
Los Angeles är generellt väldigt svårt att hitta business till så inte säkert det finns på dina datum.
 
Toppen