Senaste nytt

När öppnar SAS Check-In i Chicago för SK944?

palmen

Moderator
SK946 har väl avgång 16? Den har väl inte gått vid 18 senaste åren heller. Hade väl avgång 20-21 när SK963 (ARN-HKG) fortfarande fanns.
Fullt möjligt, inte åkt den på väldigt länge. Men den går runt "middag" och ankommer vid typ 7 i Stockholm vad jag kommer ihåg.
 

AndersSt

Medlem
Helt rätt att jag blandande ihop. Var lite trött. Men 946 går väl 16 och incheckning öppnar tre timmar innan?

Men frågan är om jag kan checka in bagage redan då. :)

Jag har själv gjort det, så det ska funka. Den gången började man hojta "hurry up, you can still make it if you run!" när jag släntrade fram till disken. De trodde alltså att jag skulle med tidigare avgången. Nu blev det så för mig pga att jag åkte ut till O´Hare med en kollega som skulle med ett annat flyg. Men det är rätt segt att sitta i SAS-loungen så länge...
 
Jag har själv gjort det, så det ska funka. Den gången började man hojta "hurry up, you can still make it if you run!" när jag släntrade fram till disken. De trodde alltså att jag skulle med tidigare avgången. Nu blev det så för mig pga att jag åkte ut till O´Hare med en kollega som skulle med ett annat flyg. Men det är rätt segt att sitta i SAS-loungen så länge...
Jag får chansa då. Det är mer att jag kommer med flyg på ej genomgående biljett och tänkte dra in till stan. Orkar inte släpa med mig bagage då.
Polaris får det bli om jag stannar på flygplatsen.
 
Det är mindre än 30 timmar tills jag ska flyga Chicago-Köpenhamn och jag får ett felmeddelande när jag försöker checka in online (har provat både i appen och på webbsidan). Jag skulle gärna vilja ha en heldag (ankommer Chicago 08:45) i Polaris-loungen och vill därför inte vänta tills incheckningsdiskarna öppnar. Jag reser med endast handbagage. Vet någon hur jag kan få ett boarding pass så jag kommer in i Polaris-loungen?
 

mha321

Medlem
Det är mindre än 30 timmar tills jag ska flyga Chicago-Köpenhamn och jag får ett felmeddelande när jag försöker checka in online (har provat både i appen och på webbsidan). Jag skulle gärna vilja ha en heldag (ankommer Chicago 08:45) i Polaris-loungen och vill därför inte vänta tills incheckningsdiskarna öppnar. Jag reser med endast handbagage. Vet någon hur jag kan få ett boarding pass så jag kommer in i Polaris-loungen?

Check in maskinerna brukar funka för det. Men då måste du ut land side. Är du airside så kan det vara värt att fråga i United service center om de har möjlighet - funkar inte alltid, särskilt inte om ditt första leg inte är med United, men det skadar inte att fråga.

I "värsta fall" så har du ju Stockholmsflighten 6 timmar före din, som de öppnar check in för.

Men ärligt talat med en så hel dag i Chicago skulle jag ta tåget in till stan och göra något roligare åtminstone en del av tiden :) polaris är bra, men inte så bra. Skulle göra det och ta en lunch i stan och sikta på att vara ute igen lagom under incheckningsperioden för Stockholmsflighten.
 

Johan Gott

Medlem
Det är mindre än 30 timmar tills jag ska flyga Chicago-Köpenhamn och jag får ett felmeddelande när jag försöker checka in online (har provat både i appen och på webbsidan). Jag skulle gärna vilja ha en heldag (ankommer Chicago 08:45) i Polaris-loungen och vill därför inte vänta tills incheckningsdiskarna öppnar. Jag reser med endast handbagage. Vet någon hur jag kan få ett boarding pass så jag kommer in i Polaris-loungen?

Jag flög EWR-CPH med SAS för ca en vecka sedan med endast handbagage. Jag fick också felmeddelande på hemsidan vid mitt försök att checka in dagen innan. När jag testade igen på morgonen samma dag som flighten, gick det utmärkt på hemsidan. Vet inte vad detta berodde på men jag blev nöjd!
 
Toppen