Senaste nytt

Typ av eluttag i SAS business class

Hachans

Medlem
Det där är ganska mycket. Tyvärr är det inte alltid flygbolagen som bestämmer detta, framförallt inte flygningar till USA. Största boven är nog powerbanks som drar en jävla massa energi och är farliga. Desto mer energi som konsumeras desto mer värme och potentiellt farligare. Över 100W är inte så vanligt. Apples fetaste 16" MacPro kan dra upp till 96W.

Eventuellt kan datorn dra mindre batteri om du sätter den i "power save" mode. Det görs på olika sätt i olika datorer.
Är övertygad om att frågan kan besparas av flygbolagen när du gör bokningen, det borde också stå på uttaget vad max effekt är.

Nu funkar ju inte powerbanks så. De följer USB standarden och drar inte i närheten av 75watt varken under uppladdning eller urladdning.



Vad gäller problemet med uttag som slocknar verkar det konstigt. En eladapter drar väldigt lite ström så länge den inte är inkopplad i något. Så det borde inte hända något förrän laddaren sätts fast i något.

Jag tror på knasigt uttag, men USB vore ändå bästa lösningen tror jag så du inte kommer över gränsen.
 
D

Deleted member 30163

Guest
Nu funkar ju inte powerbanks så. De följer USB standarden och drar inte i närheten av 75watt varken under uppladdning eller urladdning.
jag menar såklart powerbanks som du laddar med växelström, inte de enklare mindre powerbanks utan de som har tusentals mAh
 

M.T

Medlem
Jag har en Dell XPS 15 med 130W laddare, Dell säljer/sålde en reseladdare på 65W som med min burk inte orkar ladda dator men hindrar den från att ladda ur om man bara tittar på film eller jobbar lite lätt...
 
Toppen