Senaste nytt

Avbokade bonusresor

Hur är det med SAS longhaul bonusresor i businessclass 11 månader fram i tiden, brukar de komma tillbaka som bonusresor omedelbart efter avbokning eller ej?
 

MrDollar

Medlem
Oftast så gör dom det.
Jag försökte tidigare i januari att boka arn-ewr men då det blev "fel" i systemet så blev bokningen aldrig helt genomförd utan hamnade i någon limbo, talade med sas supporten och dom kunde inget göra utan att avboka dom "reserverade" biljetterna, dom kom tillbaka direkt och sas i Tallinn kunde boka dom till mig.
Hur är det med SAS longhaul bonusresor i businessclass 11 månader fram i tiden, brukar de komma tillbaka som bonusresor omedelbart efter avbokning eller ej?
 

Big Birger

Medlem
Avbokade precis 2 platser i Business: Köpenhamn - Shanghai 1/5 och tillbaka 3/5.

Innan jag avbokade fanns inga bonusplatser i Business dit, och 4 platser hem. Efter avbokning finns det nu 3 platser dit och 6 platser hem. Lite märkligt, men precis så ologiskt som det är ibland. :)
 

Rickard_O

Medlem
Kommer med 99% sannolikhet avboka 2st bonusplatser med SAS till HKG från CPH nästa vecka, datumen som är bokade är 6 mars ut och 30 mars hem.
Om det finns något intresse i att plocka dessa så kanske man kan synka så att någon kan plocka dom om dom går tillbaka till inventory istället för att någon outsider råkar få dom!
 

Arv

Medlem
Avbokade precis 2 platser i SAS Business:

Stockholm ARN – New York EWR
08 FEB 10:45 - 08 FEB 13:35

New York EWR – Stockholm ARN
21 FEB 17:50 - 22 FEB 07:35

Platserna ser ut att ha gått tillbaka direkt.
 
Toppen