Senaste nytt

Lounge Newark (EWR)?

ekf

Medlem
Om man har ett avgående boardingkort oavsett bolag från EWR kommer man teoretiskt in på SK Loungen som EBD eller som ankommade i Plus eller Business. Om arrival access erbjuds på ORD varför inte EWR? För EBD står det ingenting om Newark som undantag.
Jag har inte hört talas om någon som fått tillträde (av TSA) till satelliten som SAS avgår ifrån utan att ha ett BP till en flight som avgår därifrån. Om man tar sig in där ändå och har ett BP med *A-bolag i C-klass eller med EBG så kommer man in i loungen utan EBD...
 
Jag har inte hört talas om någon som fått tillträde (av TSA) till satelliten som SAS avgår ifrån utan att ha ett BP till en flight som avgår därifrån. Om man tar sig in där ändå och har ett BP med *A-bolag i C-klass eller med EBG så kommer man in i loungen utan EBD...

Ah, du tänker så. Ja, det kanske är så. Vore kul att se vad som faktiskt händer! Alltid roligt när man är på outforskat vatten
 

Fly Bob

Medlem
Min plan var alltså att nyttja BP till inrikesflygning från terminal C, men loungen ligger som ni vet i terminal B...
Så jag tänkte ta mig tillbaka in dit efter att väskan är tullad och incheckad igen. Så var planen. Precis som när man på ARN går till loungen i 5:an när man skall flyga inrikes...
 

Senator

Moderator
Min plan var alltså att nyttja BP till inrikesflygning från terminal C, men loungen ligger som ni vet i terminal B...
Så jag tänkte ta mig tillbaka in dit efter att väskan är tullad och incheckad igen. Så var planen. Precis som när man på ARN går till loungen i 5:an när man skall flyga inrikes...

I teorin skall detta fungera men det kräver som sagt att du lämnar den delen av Terminal B som SAS använder och tar dig till Terminal C för en säkerhetskontroll till. Jag har dock inte sätt var man kan gå ut från Terminal B.

Helt ärligt: i mitt tycke är SAS loungen på EWR inte värt detta. Gapet mellan den och United Club är marginellt IMHO.
 

Canadien

Medlem
Min plan var alltså att nyttja BP till inrikesflygning från terminal C, men loungen ligger som ni vet i terminal B...
Så jag tänkte ta mig tillbaka in dit efter att väskan är tullad och incheckad igen. Så var planen. Precis som när man på ARN går till loungen i 5:an när man skall flyga inrikes...
Prova gärna och rapportera här, vet ingen som gjort sig det besväret tidigare på Newark :)
 

Berglund

Medlem
Min plan var alltså att nyttja BP till inrikesflygning från terminal C, men loungen ligger som ni vet i terminal B...
Så jag tänkte ta mig tillbaka in dit efter att väskan är tullad och incheckad igen.
Om du orkar med så mycket bök och stök för den loungen, ja då är du värd varenda öl/drink du lyckas ta för dig av. Enda anledningen till att jag ens går in i den loungen är för att B terminalen är så himla sorglig. Loungen är i varje fall ett steg bättre men med pinsamt få toaletter, ett matutbud i klass med eller sämre än ARN/CPH/OSL loungerna är det inte värt extra security, kötider och transport i min värld. Verkligen inte! Ska man ändå till terminal B och vänta på sitt plan, okej. För alla andra fall, nej!
 

ptotheg

Medlem
Jag tycker hela EWR andas bedrövlighet och stannar alltid i den terminal jag flyger från och försöker nyttja terminal i denna. Oftast flyger jag Lufthansa eller SAS och då är Lufthansa att föredra i terminal B.
 

Senator

Moderator
Jag tycker hela EWR andas bedrövlighet och stannar alltid i den terminal jag flyger från och försöker nyttja terminal i denna. Oftast flyger jag Lufthansa eller SAS och då är Lufthansa att föredra i terminal B.

Den nya Unitedterminalen under konstruktion kommer göra nuvarande A och B, om möjligt, ännu mer bedrövliga i jämförelse. Det investeras nästan $20mrd på EWR, JFK och LGA över ca 10 år mellan 2016-2026 om jag minns rätt.
 

ptotheg

Medlem
Den nya Unitedterminalen under konstruktion kommer göra nuvarande A och B, om möjligt, ännu mer bedrövliga i jämförelse. Det investeras nästan $20mrd på EWR, JFK och LGA över ca 10 år mellan 2016-2026 om jag minns rätt.

Ja nya ”LGA” såg ju spännande ut. Bussturen ut sist från Astoria Blvd kändes som att åka 15min inne på ett byggområde innan man kommer till en säkerhetskontroll som bemannas av sniglar.. tänk att pendla från den flygplatsen
 
Toppen