Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

lscorpio

Medlem
Jag försöker sy ihop en resa i december från ARN till SJO och har longhaul med TK till CCS tillgänglig (via IST) och hem från PTY (via IST). Alternativet för att resa CCS-SJO är med Copa Airlines (CM) via PTY.

Tallin ser endast det jag ser på hemsidan: dvs en sökning på enbart CCS-PTY (finns inget), CCS-SJO (via PTY) (finns inget). Däremot om man random söker på CCS-BOG så dyker det upp bonusplatser för följande anslutning: CCS-PTY (CM) byte PTY-SJO (CM) och sista segmentet SJO-BOG (AV). Någon som har någon ide om hur detta hänger ihop? Har det ngt att göra med att Avianca är med på ett hörn och att det är married segments då?
 

ilon

Medlem
Har en resa (Amex 2f1) ARN-SIN-KUL, SIN-ARN och tänkte lägga till inrikes anslutning. Tror och hoppas det ska vara möjligt? Måste man vänta till SAS släpper sina Star Alliance Awards (330 dagar innan?) eller är det möjligt för Tallin att lägga till det med de SAS-resor man kan se via deras egna sökmotor, för endas SAS-resor?
Tänkte du lägga till en inrikes inom Sverige på utresan? Det godkänns i så fall inte då det blir en double open jaw (XXX-ARN-SIN-KUL, SIN-ARN)
 

imartin

Medlem
Ring igen och hoppas på bättre agent

Ringde igen och nu gick det naturligtvis att ändra flygplatsen för avresan! Första personen hade helt enkelt ingen koll eller ljög för att han var lat.
Anmärkningsvärt att även andra personen jag pratade med hade inte full koll. Han påstod att jag skulle behöva betala både ändringsavgiften och serviceavgiften. Tredje och fjärde personen jag pratade med var dock kunniga (ja, det blev sammanlagt fyra olika samtal tills allt var i hamn)

Otroligt att det ska vara så.
 
Hej! Jag letar efter en tråd angående ämnet:
Tror det ska finnas en tråd för att kunna få hjälp med hjälp med en önskad rutt, var inne på tråden för ett par månader sedan men nu är jag mest vilse...
Bygger typ på att jag fyller in följande frågeformulär, vilket också är önskad resa om någon har tid att hjälpa mig här på denna tråden.
Men som sagt, om någon vet vilken tråd jag refererar till, får ni gärna hänvisa mig dit med länk :)

  1. Varifrån vill du börja din resa? Köpenhamn
  2. Var är din destination? Zanzibar, (alternativt Open Jaw med retur från Nairobi Kenya)
  3. När vill/behöver du resa ut? November 2020 + 6månader
  4. När vill/behöver du komma hem? 8 Januari 2016
  5. Hur länge vill du vara borta? 3 veckor
  6. Hur många personer som skall resa? 2 vuxna, 1 barn, 1 spädbarn
  7. I vilken kabinklass? Business / First
  8. Med vilka flygbolag vill du flyga med? Star Alliance
  9. Vad är din budget? (per person) 170 000 EB poäng + 2 amex vouchers, (exp 2020-12-31)
  10. Vad är det viktigaste för dig? 1 byte
  11. Vill du stanna annanstans utöver destinationen? Öppet
 
Toppen