Senaste nytt

Ny i gamet, redan less på SAS hemsida.

Rokka_jill

Medlem
Kort och gott. Hade presentkort hos ticket. Bokade resa, reste och tänkte dessa poäng ska jag registrera. Gör detta. Vilket var riktigt irriterande. För att jag hade flera segment jag skulle fylla i. Mitt i får jag felmeddelande men vissa segment går igenom. BARA där kostar det sjukt mycket tid att hålla koll vilket som ej gick igenom och vilket som gick igenom. Mina går igenom nästan felfritt. Dottern fick bara genom någon enstaka. Sen registrerar jag sambon men måste skrivit fel någonstans när jag registrerade hans mail. För att nu kan jag inte logga in alls på den.
Jag är redan trött på detta. Fick upp felmeddelande "(0)" flera gånger. Och någon gång blev jag bara utloggad. Varför är det så komplicerat? Så mycket fel?

Hur stor är risken OM jag angett någon sorts felstavning när jag reggat sambons mail att jag ej kommer in på den längre? Han fick välkommen-sms. Räcker det om vi ringer kundtjänst eller måste jag registrera ny EuroBonus på honom?
Han har redan gett upp och orkar inte jag vill inte förlora dessa poäng och lägga i point sharing. Men verkar omöjligt!!! Nästan 4000 poäng/person.
 

Peter G

Medlem
Kort och gott. Hade presentkort hos ticket. Bokade resa, reste och tänkte dessa poäng ska jag registrera. Gör detta. Vilket var riktigt irriterande. För att jag hade flera segment jag skulle fylla i. Mitt i får jag felmeddelande men vissa segment går igenom. BARA där kostar det sjukt mycket tid att hålla koll vilket som ej gick igenom och vilket som gick igenom. Mina går igenom nästan felfritt. Dottern fick bara genom någon enstaka. Sen registrerar jag sambon men måste skrivit fel någonstans när jag registrerade hans mail. För att nu kan jag inte logga in alls på den.
Jag är redan trött på detta. Fick upp felmeddelande "(0)" flera gånger. Och någon gång blev jag bara utloggad. Varför är det så komplicerat? Så mycket fel?

Hur stor är risken OM jag angett någon sorts felstavning när jag reggat sambons mail att jag ej kommer in på den längre? Han fick välkommen-sms. Räcker det om vi ringer kundtjänst eller måste jag registrera ny EuroBonus på honom?
Han har redan gett upp och orkar inte jag vill inte förlora dessa poäng och lägga i point sharing. Men verkar omöjligt!!! Nästan 4000 poäng/person.
Om jag förstår rätt försöker du göra en retro claim (missing points).
Beskriv exakt flygsträcka per segment + flygbolag på varje samt bokningsklass (om du vet bokningsklass, tex P).
Fråga 2: är namnen på biljetterna exakt som era namn i Eurobonus?

Tex:
Segment 1 : ARN-MUC , LH, bokningsklass P
Osv
 

Rokka_jill

Medlem
Om jag förstår rätt försöker du göra en retro claim (missing points).
Beskriv exakt flygsträcka per segment + flygbolag på varje samt bokningsklass (om du vet bokningsklass, tex P).
Fråga 2: är namnen på biljetterna exakt som era namn i Eurobonus?

Tex:
Segment 1 : ARN-MUC , LH, bokningsklass P
Osv

Hej ja du förstod rätt.
Jag skrev i varje segment och det jobbiga är att bara vissa går igenom. Kan dock vara namnen som spökar eftersom alla mina har gått igenom. (jag har bara för och efternamn)
Min sambo däremot har mellan namn som ej är i EuroBonus lika så min dotter. Men jämför jag de två så gick många av sambons igenom (inte alla fick ju felmeddelande som sagt)
Dottern fick bara igenom en
 

folo

Medlem
Du måste sänka ribban om du ska orka med poängracet. Det är mycket buggar och svårt att fixa problem i efterskott på en del håll. Man måste övervaka sin intjäning.

Exempel på irritationsmoment:

  • Poäng från flygningar måste efterregistreras trots att du uppgett ditt EB-nummer i bokning
  • Extrapoäng tar lång tid innan de kommer
  • Poäng från butiker/restauranger kommer inte alls och man måste efterregistrera poäng (spara alla kvitton!)
  • EuroBonus Everyday verkar knappt funka alls, ändå fortsätter SAS basunera ut reklam för det i varenda mailutskick fortfarande.
  • Amex Elite-statuspoäng som betalas vid lite olika tillfällen från år till år - dvs signa inte på detta kort i närheten av brytpunkten för EB-året så du inte får dubbla poäng ett år och ingen poäng nästa år. Finns ingen flexibilitet hos Amex för att flytta utbetalda statuspoäng.

Allt detta är ändå snabbt glömt när man sitter på en bonusbiljett i First till andra sidan jordklotet...
 

Rokka_jill

Medlem
Tack så mycket! Förra året satsade jag hårt med kreditkorten och kampanjer. Ska vid månadsskiftet boka bus till Australien nästa vinter.. Men jag har slarvat med att dubbelkolla poängen som ska "trilla in". Efter ha varit mer aktiv på denna sidan har jag insett tabbar JAG har gjort samt hur noga de flesta är att jaga sina poäng.
 
Toppen