Senaste nytt

SAS EuroBonus AMEX 2-4-1 (2 för 1) voucher tråd (2020)

Status
Stängd för vidare inlägg.

Canadien

Medlem
Hej, Mitt första inlägg här. ledsen om det berör saker som är redan är berörda tidigare, men kan inte riktigt hitta detta. jag har under året samlat på mig 2st 2-4-1 vouchers. så långt så bra. jag har också sparat ihop ca 270K poäng. jag tänkte nu försöka hitta en business-resa för 2 vuxna och 2st barn till Miami i samband med höstlovet 2020. kan vara både före eller efter lovet en del av resan. tycker ändå jag är ganska tidigt ute, men jag kanske har helt fel? är det alldeles för sent? för Tallin kunde inte hitta en enda resa fram tom november.. och jag hittar inte heller någon när jag söker själv. jag har kalkylerat lite och 270K poäng bör väl räcka för 2st vuxna och 2 barn med 2st 2-4-1? gör jag något fel...? Tack på förhand :)

Du är för sent ute för de som släpper vid 330 dagar före, och för tidigt ute för de som släpper ca 6 mån innan :)

Borde gå om du är på hugget att hitta något med LX/LH för 4 pers i Business. Håll utkik 6 mån innan avresa
 

Undrar

Medlem
Vad kan den totala summan av bokningavgifter, skatter och dylikt bli för två personer med 2-4-1voucher över Atlanten, mellan tummen och pekfingret?
 

Buffon

Medlem
Behöver er hjälp. Har tänkt mig en resa där jag kombinerar Bali / Thailand i 10 dagar med 3-4 nätter i New York. Har inte 100% koll på open jaw regler med 2-4-1 vouchern. Vad skulle vara bästa lösningen med vilka sträckor som jag kör med poäng och vilken stäcka med betald biljett? Det bästa hade varit att betala för enkelresan hem från New York men det kanske ej är möjligt?
 

squeezen

Medlem
Behöver er hjälp. Har tänkt mig en resa där jag kombinerar Bali / Thailand i 10 dagar med 3-4 nätter i New York. Har inte 100% koll på open jaw regler med 2-4-1 vouchern. Vad skulle vara bästa lösningen med vilka sträckor som jag kör med poäng och vilken stäcka med betald biljett? Det bästa hade varit att betala för enkelresan hem från New York men det kanske ej är möjligt?
reglerna som sådana är väl att käken inte får vara längre än något enskilt ben. Dock så har jag inte sett en lyckas bokning där de accepterar bokning med open jaw från olika zoner hem. Antar också att prissättningen är tämligen svår (omöjlig) då det det är helt olika poängtabeller.

Har du 3 voucher så kan du boka tre enkelresor, annars 2 st enkel och sedan köp den billigaste (i beaktande flygtid också beroende på klass) själv.
 

Buffy

Medlem
Gjorde en bokning från HKT-ARN idag via BKK och CPH. Sista benet CPH-ARN säger tallin att det inte finns i plus. Awardfares, Expertflyer och SAS.se säger att det finns biljetter. Ringde tillbaka till Tallin och fick prata med en svensk kvinna som inte heller såg några plusbiljetter. Frågade om hon kunde ändra pos, men det var strikt nej enligt henne.
 

samet

Medlem
Gjorde en bokning från HKT-ARN idag via BKK och CPH. Sista benet CPH-ARN säger tallin att det inte finns i plus. Awardfares, Expertflyer och SAS.se säger att det finns biljetter. Ringde tillbaka till Tallin och fick prata med en svensk kvinna som inte heller såg några plusbiljetter. Frågade om hon kunde ändra pos, men det var strikt nej enligt henne.

Be dem lägga in resan "baklänges".

Jag hade ett liknande problem med en manlig agent. HUACA, en av Kristinorna löste det, sade att hon fick lägga in den först och sedan resten av resan.
 

fcx

Medlem
2018: uppnådde en voucher
2019: uppnådde två vouchers
2020, 7 januari: bokade fyra biljetter i business, ARN-VIE-JFK. 16 januari, ringde Tallinn och bokade retur, ORD-VIE-ARN och bad dem lägga på två vouchers.

Med ovanstående förutsättningar så trodde jag att jag därmed hade slut på vouchers (den för 2018 borde ha gått ut vid årsskiftet 2019/2020 och bokningen ovan ha inneburit att de två jag tjänade in 2019 borde ha använts för ovan bokning). När jag loggar in på sas.se så ser det dock ut som att jag har en voucher kvar som går ut 2020-12-31.

Nån som kan förklara detta/varit med om samma sak?

Man ska inte alltid ifrågasätta allt i hela världen, utan bara gå vidare i tillvaron och blicka framåt :rolleyes:
 

Rickard_O

Medlem
När slutar Tallinn ta emot samtal egentligen? Ringde dom vid 15.55 ungefär och kom fram direkt, så hade jag inte möjlighet att kolla upp något så väntade med att ringa igen nu tills jag kom hem.
Så vid 16.40 händer ingenting när man försöker, piper till en gång och läggs på.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.
Toppen