Senaste nytt

Lounge Newark (EWR)?

Så att byta terminal till B är inte görbart?

Om jag förstår dig rätt så vill du gå igenom passkontroll, hämta baggaget, lämna det i transit till vänster efter utgång, sedan försöka gå tillbaka till terminal B avgångar (där LH och SAS lounger finns) och hänga ett tag där, för att sedan ta dig till terminal C?

Problemet är att SAS inte kommer släppa in dig i loungen då du inte är EBD. EBG räcker inte.

Det är dock tekniskt sett görbart så vitt jag vet (inte gjort det själv) men security måste göras igen vilket det inte behövs från C till B om jag förstår det rätt. Där är allt airside. Men från B till C så är det ny security.
 

mjulven

Medlem
Nu var det ett tag sedan jag flög United från EWR, men då var loungen runt gate C70 att föredra då den kändes luftigare medan den andra hade ett antal mindre rum
 

Fly Bob

Medlem
Om jag förstår dig rätt så vill du gå igenom passkontroll, hämta baggaget, lämna det i transit till vänster efter utgång, sedan försöka gå tillbaka till terminal B avgångar (där LH och SAS lounger finns) och hänga ett tag där, för att sedan ta dig till terminal C?
.

Precis så

Problemet är att SAS inte kommer släppa in dig i loungen då du inte är EBD. EBG räcker inte.
Åh fan. Jag har varit i den loungen förut utan problem och utan EBD. Lufthansa då?
 

zippan

Medlem
Om jag förstår dig rätt så vill du gå igenom passkontroll, hämta baggaget, lämna det i transit till vänster efter utgång, sedan försöka gå tillbaka till terminal B avgångar (där LH och SAS lounger finns) och hänga ett tag där, för att sedan ta dig till terminal C?

Problemet är att SAS inte kommer släppa in dig i loungen då du inte är EBD. EBG räcker inte.

Det är dock tekniskt sett görbart så vitt jag vet (inte gjort det själv) men security måste göras igen vilket det inte behövs från C till B om jag förstår det rätt. Där är allt airside. Men från B till C så är det ny security.
Vilken SAS-lounge kräver minst EBD?
 

miamiflyer

Medlem
Ja, men EWR-loungen kan inte användas vid ankomst
Om man har ett avgående boardingkort oavsett bolag från EWR kommer man teoretiskt in på SK Loungen som EBD eller som ankommade i Plus eller Business. Om arrival access erbjuds på ORD varför inte EWR? För EBD står det ingenting om Newark som undantag.

"När du anländer i SAS Business eller SAS Plus direkt från Asien eller USA på en SAS-flygning har du tillgång till SAS Lounges (förutom SAS Gold Lounges) i Stockholm, Oslo, Köpenhamn och Chicago."

Välkommen till våra lounger – dra nytta av WiFi, mat och dryck | SAS
 

miamiflyer

Medlem
D v s, ankomstlounge i CPH, OSL och ARN.
På Newark, Chicago har jag inte hört talas om någon som orkat/lyckats ta sig tillbaka till området för utrikes avgångar och kommit in i loungen. Inte ens som EBD.
I USA finns inget som "område för utrikes avgångar" då det inte finns fysisk exit immigration och utan ett bp (oavsett destination) kommer man inte tillbaka in airside. På ORD kan jag endast tänka mig använda SK loungen om jag ska vidare med Frontier Airlines eller diverse Mexikanska bolag från T5... Dvs varför gäller regeln i Chicago men inte Newark?

Skulle vara interessant att fråga SK disken på ORD för en gate pass
 
Toppen