Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

Axxo

Medlem
Hej!
Har en fråga om någon vet.
Jag har bokat en SAS bonus resa för 2 personer med Amex voucher som gått ut.
Går det att boka av en person då?


Läste lite för fort, blev lite osäker nu.
Du kan nog avboka en, men frågan är om du får poäng tillbaka för den personen ?
Någon annan kanske kan svara.
 
Det var ju jätteenkelt att göra på telefonen när man sitter på ett plan...
I mobilversionen kommer man till inställningarna genom att klicka på megafonen uppe till höger, sedan välja inställning under "Ditt konto". Sedan så går det så klart inte att trycka Ctrl+F för att få fram webbläsarens textsökfunktion på en mobil, man brukar få aktivera den genom någon meny istället.
 

MK-swe

Ny medlem
Här kommer mitt premiärinlägg! (även om jag läst här en hel del här tidigare ändå:)).

Det skrivs mycket om att man kan leta rätt på bonusresor via United's sajt. Efter att ha klurat ut hur man gör hittar jag nu klart intressanta bonusresor i t.ex. first. När jag hittat en sådan, är det då helt säkert att SAS Tallin kan sälja den till mig för poäng?
 

Taggen

Medlem
Här kommer mitt premiärinlägg! (även om jag läst här en hel del här tidigare ändå:)).

Det skrivs mycket om att man kan leta rätt på bonusresor via United's sajt. Efter att ha klurat ut hur man gör hittar jag nu klart intressanta bonusresor i t.ex. first. När jag hittat en sådan, är det då helt säkert att SAS Tallin kan sälja den till mig för poäng?
Nej
 

LPC123

Medlem
Här kommer mitt premiärinlägg! (även om jag läst här en hel del här tidigare ändå:)).

Det skrivs mycket om att man kan leta rätt på bonusresor via United's sajt. Efter att ha klurat ut hur man gör hittar jag nu klart intressanta bonusresor i t.ex. first. När jag hittat en sådan, är det då helt säkert att SAS Tallin kan sälja den till mig för poäng?
Är det en bokning med en 241 voucher? om det är det ringer du Tallin och ser om dom kan boka (inte säkert att dom godkänner eller hittar resan) om det inte är med en 241 voucher ringer du bara till SAS support så hjälper dom dig (inte säkert att dom heller kan hitta/boka vad du hittat på United då dom har olika tillgång på award platser) Lycka till med din bokning :)

Edit tvåa på bollen
 

MK-swe

Ny medlem
Är det en bokning med en 241 voucher? om det är det ringer du Tallin och ser om dom kan boka (inte säkert att dom godkänner eller hittar resan) om det inte är med en 241 voucher ringer du bara till SAS support så hjälper dom dig (inte säkert att dom heller kan hitta/boka vad du hittat på United då dom har olika tillgång på award platser) Lycka till med din bokning :)

Edit tvåa på bollen
Ok, och något säkrare sätt att leta finns inte antar jag? Luskade rätt på en Business via Travelchacks som jag också bokade på SAS egen Star Alliance-sida. Så allt är frid och fröjd så långt. Men jag är såklart sugen på att försöka ringa in en ändring till First om jag hittar någon lite närmare inpå resan. Men då gör jag som alla andra och hänger på låset till Tallin 09.00 (eftersom det är en 241) om jag hittar något hos United, och hoppas på det bästa!
 
Last edited:
Ok, och något säkrare sätt att leta finns inte antar jag?
Det beror på flygbolaget, ANA, Thai, Air China och Singapore Airlines till/från Jakarta och Brunei brukar stämma med vad United hittar i Saver Award-kolumnerna, övrigt är mer ett lotteri och man måste ringa och fråga. Undantaget är Singapore Airline förstaklass till/från Amsterdam som verkar ha 2 awardplatser om det är 4 revenue platser till salu och 1 awardplats ledig om det är 3 revenue platser till salu.
 

barrskog

Medlem
Sitter och filar på en awardresa. Hur är det, om man vill åka från en flygplats, och sedan återvända hem till en annan, måste man ringa Tallinn då? Ser inte hur man ska få ihop det annas till rätt poängkostnad och på en AMEX-voucher.

Konkret:
ARN - FAO
FAO - OSL
 

Canadien

Medlem
Sitter och filar på en awardresa. Hur är det, om man vill åka från en flygplats, och sedan återvända hem till en annan, måste man ringa Tallinn då? Ser inte hur man ska få ihop det annas till rätt poängkostnad och på en AMEX-voucher.

Konkret:
ARN - FAO
FAO - OSL
Ja, lyfta luren är det som gäller för origin open jaws på SAS metall.
 

Doctor-X

Medlem
Sitter och filar på en awardresa. Hur är det, om man vill åka från en flygplats, och sedan återvända hem till en annan, måste man ringa Tallinn då? Ser inte hur man ska få ihop det annas till rätt poängkostnad och på en AMEX-voucher.

Konkret:
ARN - FAO
FAO - OSL

Precis du måste ringa Tallin för en sådan bokning. Kostar inget extra då detta inte går att boka online.

@Canadien hann före :)

obs gäller det 2-4-1 voucher är det Tallin annars går vanliga SAS kundtjänst bra.
 
Toppen