Senaste nytt

Lounge Newark (EWR)?

Big Birger

Medlem
Är det möjligt att förflytta sig från Polaris Loungen på Terminal C innan för säkerhetskontrollen till Terminal B som SAS avgår från utan att gå igenom säkerhetskontrollen igen?
 

mjulven

Medlem
Hej!

Jag landar med SAS Business från Oslo i terminal B men ska 5 timmar senare flyga från terminal C med United i deras "First" i en 737-900 mot Cancun Mexico. Förstått att man inte har tillträde till Polaris Loungen med just den flygningen även fast jag har EBG, vilken lounge bör jag besöka i terminal C med mina förutsättningar?

Tack på förhand :)

Du har tillgång till United Club i så fall. Inget att hänga i granen direkt men åtminstone rätt lugnt där.
 

Fly Bob

Medlem
Jag landar från Arlanda (terminal B) med incheckat bagage och skall vidare inrikes 4 timmar senare från terminal C. Har EBG och en Plus-biljett (gäller väl inte inrikes i USA?). Vilken lounge bör jag gå till? Bagaget måste väl klareras och passkontroll passeras vid landning i NY?
 
Jag landar från Arlanda (terminal B) med incheckat bagage och skall vidare inrikes 4 timmar senare från terminal C. Har EBG och en Plus-biljett (gäller väl inte inrikes i USA?). Vilken lounge bör jag gå till? Bagaget måste väl klareras och passkontroll passeras vid landning i NY?

Tyvärr så är loungerna riktigt sådär... Finns två United Club som återfinns vid gates C74 and C124 och sedan en "pop-up" vid C93. Men du kan i alla fall sitta ner, gå på toaletten, dricka något och ta det lugnt. Maten obefintlig så tänk inrikes på Arlanda men dryckerna bättre! Polarisloungen har du inte tillgång till.
 
Toppen