Senaste nytt

Hjälp med bonusresa

Funderar på en bonus resa med familjen till Florida i sommar & till min stora besvikelse inser jag att SAS inte flyger till Miami under sommarhalvåret..:-( Utgår ifrån GOT.
Så frågan är hur vi bäst tar oss till Miami med EB poäng? Vilka andra möjligheter skall jag kika på?
Datumen är flexibla med utresa i slutet av Juni & hemresa 2,5-3 veckor senare.
Hit me med förslag..:)
 

Quaddan

Medlem
Funderar på en bonus resa med familjen till Florida i sommar & till min stora besvikelse inser jag att SAS inte flyger till Miami under sommarhalvåret..:-( Utgår ifrån GOT.
Så frågan är hur vi bäst tar oss till Miami med EB poäng? Vilka andra möjligheter skall jag kika på?
Datumen är flexibla med utresa i slutet av Juni & hemresa 2,5-3 veckor senare.
Hit me med förslag..:)


Nu vet jag inte hur många familjen består av, men Swiss har en del tillgänglighet från ZRH till MIA i Business.
 

Tonton

Medlem
Det underlättar om du fyller i mallen som finns.

Blir lättare då eftersom
1. Vi har ingen aning om hur många det mär i din "familj" eller ålder på folk, ifall det är barn inblandat etc.
2. Vi har ingen aning om vilken kabinklass du talar om. Ekonomi är vidöppet - bara att boka det som kommer upp på onlinebokningen när du söker.
3. Vad har du för budget?
4. Har du några vouchers?
5. Har du flyPremium? Vilken nivå i så fall?
6. "slutet av juni" är väldigt öppet - använd gärna datum som "utresa mellan 25-30 juni"

Tror vi är många som gärna hjälper till, men du måste vara tydligare :)
 
Sorry, gick lite fort på telefonen & jag har inte varit så aktiv här på ngr år, så har missat mallen. Sorry.
Förutsättningarna:
Familjen är 4 personer, 2 vuxna & barnen är 12 & 14
2st AmEx 2 for 1
+800k EB poäng
Är tillbaka som EBP vilket är anledningen till SAS metal & det gör också att möjligheterna till C blir lite större..:) Kan iofs tänka mig Economy Extra/Plus, men helst C.
Väldigt öppen för avresa, from Juni 22 & sen till egentligen 6:e Juli.
 

Protein48

Medlem
Sorry, gick lite fort på telefonen & jag har inte varit så aktiv här på ngr år, så har missat mallen. Sorry.
Förutsättningarna:
Familjen är 4 personer, 2 vuxna & barnen är 12 & 14
2st AmEx 2 for 1
+800k EB poäng
Är tillbaka som EBP vilket är anledningen till SAS metal & det gör också att möjligheterna till C blir lite större..:) Kan iofs tänka mig Economy Extra/Plus, men helst C.
Väldigt öppen för avresa, from Juni 22 & sen till egentligen 6:e Juli.
Finns utresa med TAP i business den 25/6 och hem med SWISS i business den 6/7. Dock så är det långa stayovers i Lissabon resp Zürich.
Sökbart på SAS.se.

Kollade visserligen ARN som start/mål.
 
Finns utresa med TAP i business den 25/6 och hem med SWISS i business den 6/7. Dock så är det långa stayovers i Lissabon resp Zürich.
Sökbart på SAS.se.

Kollade visserligen ARN som start/mål.
Tack, men tanken är som sagt att använda så mycket SAS metal som möjligt, så LAX eller ORD eller IAD eller rent av EWR (som jag heslt undviker pga av immigrationen där).
Har helt tappat greppet på att söka bonus resor & vill egentligen bara ha en routing & sen prata med Pandion supporten & hoppas att de löser det..:)
 

Hachans

Medlem
Tack, men tanken är som sagt att använda så mycket SAS metal som möjligt, så LAX eller ORD eller IAD eller rent av EWR (som jag heslt undviker pga av immigrationen där).
Har helt tappat greppet på att söka bonus resor & vill egentligen bara ha en routing & sen prata med Pandion supporten & hoppas att de löser det..:)

Men om du redan vet att du vill till de flygplatserna så är det väl bara att ringa in och be dem boka då? Inte så mycket att tipsa om. Det är ju svårt med kreativa routings inom USA, framförallt i business, om det är det du är ute efter. Och jag skulle gissa på att samtliga flygplatser SAS landar på har anslutning till Miami/Ft Lauderdale.

Det är ju lågsäsong i Florida under sommaren pga äckligt varmt och massor med småkryp så det borde gå att hitta tillgänglighet hyfsat lätt.
 
Toppen