Senaste nytt

ANA öppnar Tokyo Haneda-Stockholm under 2024 (tidigare planerat 2020)

mha321

Medlem
Eftermiddagsavgångar är ju perfekt, för då har du ju nästan en hel dag att jobba när du kommer fram. SAS till Narita, kunde vara på kontoret vid lunch och hade hela eftermiddagen där. Perfekt och tidseffektivt.
Med kvälls avgången har man ju istället hela dagen på kontoret hemma innan man åker. Och kommer fram så man är lagom utvilad till att värja nästa dag på morgonen, istället för att spendera en hel eftermiddag jobbande halv effektiv :p

I slutänden tar ju flighten lika lång tid i båda fallen...
 

bnr

Medlem
Eftermiddagsavgångar är ju perfekt, för då har du ju nästan en hel dag att jobba när du kommer fram. SAS till Narita, kunde vara på kontoret vid lunch och hade hela eftermiddagen där. Perfekt och tidseffektivt.
Vet inte om jag håller med. Se förklaring nedan, med utgångspunkt i gemene man (gör ett antagande här: gemene man lägger sig gärna mellan 22 och 00)

Du måste fortfarande åka tidigare från kontoret i Sverige, samtidigt som du inte (troligen?) får någon bra sömn ombord p.g.a. den onaturliga tiden du "måste" somna för att få en vettig mängd (6-8h) sömn och kommer fram trött.
Om man totalt tar bort koncepten "dygnsrytm" och "jetlag" ur ekvationen så är det säkert jättebra att lyfta 15:45 och landa 10:40.
 

molntankar

Medlem
Om du kollar länken 2020年度 ANAグループ国際線航空輸送事業計画を策定|プレスリリース|ANAグループ企業情報
så hittar du en PDF långt ner på sidan. Där står det på japanska:
羽田=ストックホルム
販売開始日 1月27日(月)10:00以降順次

Alltså: Haneda-Stockholm. Försäljning från måndag 27. januari kl 10:00 :)

"Svart på vitt" räckte uppenbarligen inte i det här fallet; min japanska är lite knagglig.. :D
Tack så mycket!
 
Toppen