Senaste nytt

Två Amex elite kort möjligt?

molntankar

Medlem
Är det inte dags för SAS att sälja Lifetime Gold rakt av nu?

(4800 x 2) + 1495 = 11095
11095 x 10 = 110 950

SAS skulle kunna sätta priset till 99 999 SEK, lite mer attraktivt helt enkelt.

Guld för livet, och man behöver inte ens flyga överhuvudtaget!
Jag kallar produkten för: SAS LTG - Status utan poäng (i dubbel bemärkelse)

"Statusen skulle urvattnas av detta!"
Javisst!

"Är du seriös!?"
:)
 

palmen

Moderator
Är det inte dags för SAS att sälja Lifetime Gold rakt av nu?

(4800 x 2) + 1495 = 11095
11095 x 10 = 110 950

SAS skulle kunna sätta priset till 99 999 SEK, lite mer attraktivt helt enkelt.

Guld för livet, och man behöver inte ens flyga överhuvudtaget!
Jag kallar produkten för: SAS LTG - Status utan poäng (i dubbel bemärkelse)

"Statusen skulle urvattnas av detta!"
Javisst!

"Är du seriös!?"
:)
Varför då? I så fall går de miste om alla intäkter på de co-brandade korten. Känns inte direkt smart.

De flesta som har korten nyttjar de även för förmåner så blir inte direkt förmånligt.
 

molntankar

Medlem
Varför då? I så fall går de miste om alla intäkter på de co-brandade korten. Känns inte direkt smart.

De flesta som har korten nyttjar de även för förmåner så blir inte direkt förmånligt.

Nä. Det är klart att jag håller med, men tycker det är lite lustigt att man i princip skulle kunna skaffa tre kreditkort och lägga dem i en byrålåda och vänta 10 år -- det här skulle ju påskynda processen ;):p
Dessutom skulle alla de här pengarna oavkortat gå till SAS istället för AmEx och SEB.

Men om jag ska vara ärlig så ville jag peka på hur knäppt det är på ett lite skojsamt sätt. Och du har rätt; självklart borde inte SAS sälja LTG, så har jag fått tydliggöra det också.
 

Berglund

Medlem
SAS skulle kunna sätta priset till 99 999 SEK, lite mer attraktivt helt enkelt.
Eftersom det inte är en flygresa man köper där, utan mer en tjänst (och ingen finansiell sådan) borde det tillkomma moms på det priset eller så skall moms dras ifrån. Då blir det genast mindre pengar att glädja sig åt.
 

Delayed

Medlem
De flesta som har korten nyttjar de även för förmåner så blir inte direkt förmånligt.
Fast hårdrar man det argumentet skulle ingen tilldelas guldkort. ;)

Jag tror ärligt talat inte en sådan produkt skulle påverka något speciellt mycket mer än möjligen "rättvisekänslan" hos vissa aktiva på ett visst reserelaterat forum. :p Urvattningen tror jag blir försumbar och så även nettoförändringen av sista raden på SAS resultaträkning, då jag helt enkelt tror att ganska få skulle slå till. Känns som att köpa ett väldigt dyrt presentkort där gäldenärens framtida förmåga är lite väl oviss. :(
 

Fredde_G

Medlem
Fast hårdrar man det argumentet skulle ingen tilldelas guldkort. ;)

Jag tror ärligt talat inte en sådan produkt skulle påverka något speciellt mycket mer än möjligen "rättvisekänslan" hos vissa aktiva på ett visst reserelaterat forum. :p Urvattningen tror jag blir försumbar och så även nettoförändringen av sista raden på SAS resultaträkning, då jag helt enkelt tror att ganska få skulle slå till. Känns som att köpa ett väldigt dyrt presentkort där gäldenärens framtida förmåga är lite väl oviss. :(
Detta påminner lite om vår ICA handlare som köpte ett livstidsårskort till AIK Fotbolls matcher för 189.100 SEK :p
 
Last edited:

Ricci

Medlem
Min period på Amex Elit (betalkort) går ut om en månad och har 3st 2-4-1 vouchers kopplade mot det kortet.
Jag funderar lite på att skaffa mig ett Amex Elit (kreditkort) istället, men vad händer med de vouchers som är kopplade till det andra kortet ?
Har också en tanke på att köra med dubbla Elit och därmed säkra 40.000 basboäng om nu detta flygår blir helt katastrof och det blir svårt att nå EBD.
 

Najk

Medlem
Min period på Amex Elit (betalkort) går ut om en månad och har 3st 2-4-1 vouchers kopplade mot det kortet.
Jag funderar lite på att skaffa mig ett Amex Elit (kreditkort) istället, men vad händer med de vouchers som är kopplade till det andra kortet ?
Har också en tanke på att köra med dubbla Elit och därmed säkra 40.000 basboäng om nu detta flygår blir helt katastrof och det blir svårt att nå EBD.
Vouchers giltighet påverkas inte av att du säger upp kortet.
 
Min period på Amex Elit (betalkort) går ut om en månad och har 3st 2-4-1 vouchers kopplade mot det kortet.
Jag funderar lite på att skaffa mig ett Amex Elit (kreditkort) istället, men vad händer med de vouchers som är kopplade till det andra kortet ?
Har också en tanke på att köra med dubbla Elit och därmed säkra 40.000 basboäng om nu detta flygår blir helt katastrof och det blir svårt att nå EBD.
Vouchers är helt fristående kort.
 
Toppen