Senaste nytt

Missat flyg? På grund av dig själv

För ett par år sedan skulle jag till Singapore med Emirates. Det var en lördag. När jag landade i Dubai så hade mitt plans gate dykt upp på skärmen än. Var väl kanske 3,5-4 timmars transertid. Så jag gick till en av Emirates informationsdiskar och frågade om de visste gaten. Killen kollade och tog mitt boardingkort och skrev dit gaten.

Jag letade direkt reda på gaten. När jag visste vart den var så gick jag och satt mig på närmaste stället för att kolla Premier League och dricka bira. När det var ca 30 minuter kvar till avgång så gick jag till gaten. Då var det inget plan till Singapore från den gaten. Utan då var det från en annan gate på en annan terminal. Jag han inte till gaten i tid.

Gick till Emirates service-desk igen och bad dem sätta mig på nästa plan till Singapore. Det kunde dom inte göra, utan jag var tvungen att köpa en ny biljett. Stod där och dividera en kvart om att det var deras fel att de skickat mig till fel gate. Men det gick inte. De hittade på att jag skrivit dit gaten själv på mitt boardingkort etc. Så det vara bara att köpa en ny plåt.. Sedan skulle jag reklamera på deras hemsida sa dom.

Sedan när jag köpt den, så säger de att jag inte får flyga de andra legsen på den biljetten eftersom jag hoppat över ett flyg. Så då sa jag att jag ska köpa en ny biljetter hem men inte med Emirates.

Visst det är mitt ansvar att kolla uppdateringar med gater och, det förstår jag. Men tyckte att när deras egen personal sagt gate och skrivit det på mitt boardingkort kan de väl vara lite flexibla.

Sedan dess har jag aldrig flugit Emirates och kommer aldrig mera göra det. Lite synd för de har ju förutom denna lilla incident rätt bra service..
 

AtleFlyg

Medlem
För ett par år sedan skulle jag till Singapore med Emirates. Det var en lördag. När jag landade i Dubai så hade mitt plans gate dykt upp på skärmen än. Var väl kanske 3,5-4 timmars transertid. Så jag gick till en av Emirates informationsdiskar och frågade om de visste gaten. Killen kollade och tog mitt boardingkort och skrev dit gaten.

Jag letade direkt reda på gaten. När jag visste vart den var så gick jag och satt mig på närmaste stället för att kolla Premier League och dricka bira. När det var ca 30 minuter kvar till avgång så gick jag till gaten. Då var det inget plan till Singapore från den gaten. Utan då var det från en annan gate på en annan terminal. Jag han inte till gaten i tid.

Gick till Emirates service-desk igen och bad dem sätta mig på nästa plan till Singapore. Det kunde dom inte göra, utan jag var tvungen att köpa en ny biljett. Stod där och dividera en kvart om att det var deras fel att de skickat mig till fel gate. Men det gick inte. De hittade på att jag skrivit dit gaten själv på mitt boardingkort etc. Så det vara bara att köpa en ny plåt.. Sedan skulle jag reklamera på deras hemsida sa dom.

Sedan när jag köpt den, så säger de att jag inte får flyga de andra legsen på den biljetten eftersom jag hoppat över ett flyg. Så då sa jag att jag ska köpa en ny biljetter hem men inte med Emirates.

Visst det är mitt ansvar att kolla uppdateringar med gater och, det förstår jag. Men tyckte att när deras egen personal sagt gate och skrivit det på mitt boardingkort kan de väl vara lite flexibla.

Sedan dess har jag aldrig flugit Emirates och kommer aldrig mera göra det. Lite synd för de har ju förutom denna lilla incident rätt bra service..

Exakt det där hände min kompis fast han flög med Air India. Ingen ersättning heller för några tillkommande utgifter pga detta från något försäkringsbolag eller kreditkortsförsäkringar.
 

Delayed

Medlem
Så då sa jag att jag ska köpa en ny biljetter hem men inte med Emirates.
Ja det var ju inte direkt smidigt skött av Emirates och att skylla ifrån sig avseende "gateanteckningen" är direkt grisigt. Samtidigt sker gatebyten och jag tycker nog lite du får stå dit kast som förutsätter att gaten inte förändras fram tills du bara har 30 minuter till avgång på en flygplats av Dubais storlek.
 

pep

Medlem
1. BKK-SVO-CPH (economy). Ventede forgaeves ved Gate 7 i DMK (tidligere BKK), men jeg ventede paa Godot og faldt i soevn. Flyet var imidlertid afgaaet fra 7B som jeg ikke anede existerede. Men jeg var intoxikeret saa jeg paatager mig skylden. Blev straffet for No Show.
2. SIN-CPH med SQ (economy) lillejuleaften. Laa ved svoemmepoelen i transitten, men havde glemt at stille mit ur frem - kom fra Bangkok. Missede. Fik 1 nat i Singapore og rejse hjem over Zurich naeste aften (juleaften). SQ betalte da de havde issued forkerte BPs paa den omdirrigerede tur
3. CPH-ZHR-DAR med LX (economy). Kom for sent idet jeg havde husket afgangen forkert: ikke kl. 18 men kl. 20. Maate betale No-Show, ca. 100 usd
4. CPH-DOH-SGN med Qatar (business). Foer landing i DOH: Kapajnen informerede om lokal tid i Doha og jeg stillede mit ur herefter. Imidlertid var gaten lukket da jeg kom dertil. Kapatajnen havde oplyst 1 time forkert og jeg havde ikke krydschecket i de par timer jeg sad i loungen! Maatte saa ombookes og flyve til HAN i stedet aftenen efter (kostede mig yderligere 24 timer til i loungen). Det kostede mig kun en aendret indenrigsbillet i Vietnam (HAN-HUI i st. f. SGN-HUI). Og en misset Nytaarsaften i familiens skoed...
 
Toppen