Senaste nytt

Har du blivit uppgraderad på Nordic Choice Hotels?

GOTBound

Medlem
@Fikaärfint Samma sak här! Jag är bara intresserad av att kunna bränna av lite poäng en långweekend i Sydeuropa. Hotellen får då gärna heta Suntrip. :D

För fortsatt poängintjäning hos NCC med TUI är ett tips annars att boka via Coop som ger 1p/kr. En resa för 30k ger just nu efter växling 5k NCC poäng.

@ESNZ Tråkigt att höra om Post och recognition. Det ska ju vara flaggskeppshotellet i den staden.

Jag kommer återkomma i tråden om recognition/upgrade på kedjans nya lyxhotell, Villa Copenhagen, som öppnar under våren i Köpenhamn.

Jag har bokat en långweekend där och har höga förväntningar. Med dygnspriser som startar på en bra bit över 3000dkk alla datum jag kollat finns det skäl till detta tycker jag. :)

Post är verkligen dåliga när det gäller status recognition överlag, vi brukar ta en staycation där lite då och då när vi är inne i centrala staden på äventyr jag och Mrs.GOTBound och vi måste verkligen påpeka förmånerna varje gång inkl early check-in när det inte är fullbokat.

EK
 

intuition

Medlem
Har liknande erfarenhet av Post.
Men har också för mig att någon postat tidigare om att de praktiskt alltid blir uppgraderade mm så det verkar vara selektivt.
 

aikelo

Medlem
Post är verkligen dåliga när det gäller status recognition överlag, vi brukar ta en staycation där lite då och då när vi är inne i centrala staden på äventyr jag och Mrs.GOTBound och vi måste verkligen påpeka förmånerna varje gång inkl early check-in när det inte är fullbokat.

EK
Håller med om detta. Har aldrig fått uppgradering där, men fick iaf checka in 11:30
 

Meazza

Medlem
Post är verkligen dåliga när det gäller status recognition överlag, vi brukar ta en staycation där lite då och då när vi är inne i centrala staden på äventyr jag och Mrs.GOTBound och vi måste verkligen påpeka förmånerna varje gång inkl early check-in när det inte är fullbokat.
Har liknande erfarenhet av Post.
Men har också för mig att någon postat tidigare om att de praktiskt alltid blir uppgraderade mm så det verkar vara selektivt.
Håller med om detta. Har aldrig fått uppgradering där, men fick iaf checka in 11:30
Har haft ett 10-tal stays som Platinum där - blir alltid uppgraderad (så vitt jag minns).
 

rsimon

Medlem
Några slamkrypare inom Stordalens imperium är de GLO-hotell i Finland han tog över i höstas. De hör till fristående hotell inom Nordic Choice, men hör (än så länge?) även till hotellalliansen GHA Discovery-programmet där jag är Platinum-medlem.

Bokat Luxe-rum två nätter på Black Friday-rean med 40% rabatt på GLO Art. Tyvärr ingen uppgradering till svit pga utsålt men väl uppgradering till ganska rymligt hörnrum i näst intill genomgående Marimekkodesign.

I soffan inte mindre än åtta Marimekkokuddar. I rummet finns även en tekanna från samma firma för övrigt.

Välkomsthälsning med flaska vatten, en halv pava rödvin, popcorn och choklad.

Jag använde även en Local Experience från programmet som var nära bäst före-datum. Vad för upplevelse? Jo, en Marimekkopläd, förstås.

578F38F7-2CF6-4E2F-AB89-B3E931627272.jpeg


2034FC40-FA9E-49EF-84D8-2AA9C6DFD0EC.jpeg


341099D9-E005-4D9B-8534-CA8F834432BD.jpeg
 

Bridgeman

Medlem
Clarion Hotel Sign Sthlm
Check in: 19/1
Vistelse: 1 natt
Bokat: Standard
Erhöll: Deluxe våning 9.
Status: Blue

Otroligt trevlig incheckning av Tom vilken service inriktad person.

 
Toppen