Senaste nytt

Ny Swiss First Class och Business Class kabin inom kort

Flying P

Medlem
Swiss mjuka produkt är en hit or miss enligt mig. Har haft några av mina bättre flygningar i C på SWISS men samtidigt även haft en av mina bottennapp där också. Lufthansa är betydligt mer konsekventa i sin mjuka service. Topparna är inte lika höga som hos SWISS men dalarna är heller inte lika djupa. Mjuk service på United behöver jag inte ens kommentera, då dalarna är alldeles för många och topparna för få och för låga.

När det gäller hårda produkten på SWISS hör jag till dem som tycker den är ytterst måttlig. Ser verkligen fram mot att testa den nya hårdvaran.
Dessvärre erbjuder inte heller Lufthansa någon toppenprodukt. Visst är det så att United har en något vinklad C stol på bland annat B767-400ER? Misstänker att den hårda produkten man får på de planen är bättre än både SWISS och Lufthansas nuvarande, då jag tror mig minnas att jag läst väldigt goda recensioner om den.
 

toer00

Medlem
Jag kan verifiera att detta stämmer. United har samma hårdvara på deras B757-200 (de som de använder på Premium Service linjerna), väldigt bekväma stolar, stor IFE skärm och även ett "insynsskydd" mellan stolarna om man vill ha de lite privat i sovläge. Vi hade dessutom turen att den mjuka delen fungerade bra på denna flygning ;-)
 
F

FCT

Guest
Swiss nya F verkar komma med några fina detaljer. Dörr bak efter rad två, samt dörr till varje säte för ökad privacy. Me like!
Varför kunde inte Lufthansa införa mer privata säten också? En dörr till stolen är inte alltför mycket begärt, samt upp till varje pax om de vill ha den stängd eller öppen.
 

Senator

Moderator
Kanske bara jag som helt missat detta, men det kan ändå passa med lite info här.

Newsroom : First refurbished SWISS Airbus A340 returns to revenue service

Som sagt i alla fall jag hade 0 koll på detta och har köpt first class specifikt med 777 för att inte riskera gamla produkten. Men enligt newsfeeden så ska A340 va uppdaterade sedan i somras?

@Senator som har koll. Är det numera samma produkt på 340 och 777?

Det är samma och från att undvika A340-300 blir det premiär i april till Boston nu som allt är klart. Dock bara 5 flygplan kvar i flottan.
 
Toppen