Senaste nytt

Vilket Hilton hotell rekommenderas i New York?

Agö

Medlem
Tyvärr inte då jag inte har bott där, men om vi tar Conrad Westminster i London som jag tror du har varit så är NYC bättre i mitt tycke. Frukostutbudet i London större, men riktigt bra kvalité i NYC på allt. Kanske det bästa bacon jag har ätit på en hotellfrukost. Rummen i NYC överlägena London. Bästa jämförelsen jag har :)
Det som verkligen står ut är storleken på rummet/sviten. Samma med Downtown, ordentligt tilltagna rum. Det brukar ju inte höra till vanligheterna i New York.
 

Senator

Moderator
Det som verkligen står ut är storleken på rummet/sviten. Samma med Downtown, ordentligt tilltagna rum. Det brukar ju inte höra till vanligheterna i New York.

Nej precis. Jag har haft en 75kvm suite på Waldorf någon gång, och någon trevlig 50kvm på The Renwick men annars är det normalt 22-25kvm som gäller. Största anledningen till att Fashion District inte är alternativ om jag inte åker själv. Men som sagt är jag själv i tjänsten spelar det mindre roll. Men med barn och bohaget är det rätt skönt med stort rum :)

Det blir troligtvis Four Seasons premiär innan sommaren i den dyra hotellstaden Boston. Nu som The Ames (Curio) omvandlas till "dormitories" finns det inga bra Hilton-alternativ kvar i Boston. Sorry for OT.
 
Nej precis. Jag har haft en 75kvm suite på Waldorf någon gång, och någon trevlig 50kvm på The Renwick men annars är det normalt 22-25kvm som gäller. Största anledningen till att Fashion District inte är alternativ om jag inte åker själv. Men som sagt är jag själv i tjänsten spelar det mindre roll. Men med barn och bohaget är det rätt skönt med stort rum :)

Det blir troligtvis Four Seasons premiär innan sommaren i den dyra hotellstaden Boston. Nu som The Ames (Curio) omvandlas till "dormitories" finns det inga bra Hilton-alternativ kvar i Boston. Sorry for OT.

Sista gången jag bodde på Waldorf innan det stängde så var det riktigt illa. Men efter 10 miljarder i renovering ska det bli kul att se vad som levereras. Antar att rummens storlek kommer vara detsamma...
 

Senator

Moderator
Sista gången jag bodde på Waldorf innan det stängde så var det riktigt illa. Men efter 10 miljarder i renovering ska det bli kul att se vad som levereras. Antar att rummens storlek kommer vara detsamma...

Det var rejält slitit på slutet. Jag tror vi kommer se något helt annat. The Plaza är nog modellen som används, och det är väl idag bara 20% av ytorna som är hotell och resten är lägenheter. Jag tror vi kommer se något i den stilen på Waldorf Astoria. Ett exklusivare hotell jämfört med det som stängde.

Trots allt, hela lobbyområde från Park Ave till Lexington med den stora vasen precis upp trappan var vackert. De gemensamma ytorna var i mycket bättre skick jämfört med rummen.
 

MrDollar

Medlem
Det är väl redan bekräftat att det blir hotel och lägenheter?
Finns länk om det i tråden som handlar om detta hotel.

Feature: New York's iconic Waldorf Astoria to offer residents ownership for 1st time - Xinhua | English.news.cn

Renovering av Waldorf Astoria New York | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor
. Jag tror vi kommer se något helt annat. The Plaza är nog modellen som används, och det är väl idag bara 20% av ytorna som är hotell och resten är lägenheter. Jag tror vi kommer se något i den stilen på Waldorf Astoria
 

Senator

Moderator

Dåligt formulerat av mig. Jag menade kommentera storlekar på rummen och att min antagande är att det blir färre, men större rum. Att det blir kombo av lägenheter och hotell är känt sedan länge.
 

MrDollar

Medlem
Jaha okej, då är jag med! :)
Enligt artikeln blir det 50/50.
375 "lägenheter"
375 hotellrum

Undra om man får hilton poäng om man köper en kvart där?

Dåligt formulerat av mig. Jag menade kommentera storlekar på rummen och att min antagande är att det blir färre, men större rum. Att det blir kombo av lägenheter och hotell är känt sedan länge.
 

airborn

Medlem
Har bott på flera olika Hilton och min absoluta favorit är Conrad Downtown...titta bara på utsikten nedan och det säger allt...

sedan att alla rum är sviter och man får fin frukostbuffe (som Diamant) på helgerna är inte helt fel heller..



74568346_10157010463928160_5580778911265980416_o.jpg
75640803_10157011223943160_189271731196657664_o.jpg
 

Senator

Moderator
Har bott på flera olika Hilton och min absoluta favorit är Conrad Downtown...titta bara på utsikten nedan och det säger allt...

sedan att alla rum är sviter och man får fin frukostbuffe (som Diamant) på helgerna är inte helt fel heller..



Visa bifogad bild 104277 Visa bifogad bild 104278

Ja det där får du inte på Midtown Iofs kanske några av de med Central Park View har något att bjuda på.

Anledningen att jag inte har bott där är att det ligger lite fel i mitt tycke. Men snyggt!
 
Toppen