Senaste nytt

Resebyråkontakt för hjälp med bokning.

Tostarp

Medlem
Har en awardresa med en väldigt kreativ lösning från Tallinn, detta då Singapore Airlines inte släpper awards (Silk Air) till vare sig Koh Samui eller Phuket. Resan går därför CPH-SIN-BKK-HKT med retur.

Söker hjälp med någon 'resebyråflygmänniska' som kan hjälpa mig med följande:
- Köpa en extra biljett till medföljande barn (dotter 10 år) med samma reserutt/tidpunkt.
- Hjälp med att 'koppla ihop' denna extra biljett till awardbiljetten så att barnet inte blir 'ensamåkande barn' med allt vad detta innebär.

Jag har själv gjort detta flera ggr med Swiss via telefon och det har funkat bra, men når inte framgång hos SA.

Jag vet att det inte går att 'koppla ihop' PNR hur som helst rent tekniskt men de ggr det funkat på Swiss så har det stått en text motsvarande 'Föräldrar med på samma flyg med separat bokning' vilket också är uppenbart när vi alla checkar in samtidigt.

Någon som har någon bra idé?
 

Kebalibre

Medlem
Resebyråer har endast tillgång till sina egna kunders PNR'er och kan således inte "koppla ihop" en bokning gjord någon annanstans.
 

Senator

Moderator
En fråga: är det en 2-for-1 bokning? Är det inte bättre att sätta den minderåriga på denna och köpa en revenue till dig själv både så den mindreåriga reser med en vuxen (jag antar nu att den är vuxen) så att du får poäng till dig själv? Inte för att jag skall lägga mig i ;)

Nu vet jag inte vad South African (SA) har med detta göra när du vill åka Singapore Airlines (SQ), kanske det är anledningen till att det inte funkar :D (Förlåt, dörren var så öppen).

HUACA med Singapore Airlines är mitt tips. Annars testa AMEX om du har Platinum.
 

Tostarp

Medlem
Jajaja, det är inte så lätt med alla dessa olika tangenter framför sig. Q eller A...:)...ser nog ungefär lika ut om man har dåliga glasögon...

Kreativt förslag, det tackar vi för. Ja det är en 2-4-1, men bokad innan årsskiftet så ändring funkar förmodligen inte. Provar lite HUACA...
 
Toppen