Senaste nytt

Kempinski Munich Airport har blivit Hilton Munich Airport

HON-II

Medlem
Det mycket välskötta Kempinski Munich Airport (det enda hotellet inom flyplatsterminalen, dvs. terminal 2) har bytt management och är sedan den första januari Hilton Munich Airport. Allt är som på Kempinski-tiden, nu bara med Hilton skyltar. Samma personal i receptionen, samma rum, inga förändringar. Det finns t.o.m. kvar ett gammalt Kempinski WIFI nätverk... Den enda förändring som jag kunde märka gällde frukostbuffén: den är nu lite snålare tilltagen än den var under Kempinski regi, då den var mycket yppig med många bayerska specialiteter. Bifogar några bildet på en liten svit (upgrade) i det som nu är Hilton.

IMG_5147.jpg
Vardagsrum

IMG_5150.jpg
Vardagsrum

IMG_5149.jpg
Sovrum

IMG_5152.jpg
Utsikt från rummet
 

MarcusC

Medlem
Har de möjligen någon lounge numer? Har inte hotellet vart stängt ett tag, vad har man gjort då mer än bytt alla logotyper runt om hotellet:)
 

HON-II

Medlem
Nej, precis som på Kempinski-tiden ingen lounge, och de var mycket svävande på målet om de skulle ha någon i framtiden. Som kompensation erbjöd de drycker ur minibaren, men den hade tömts på allt utom läsk och öl. Tror inte hotellet har varit stängt för renovering. Bytet gjordes med skylt och logotyp byte i stort sett över natt. Allt (verkligen allt) interiörmässigt är som det var på Kempinski-tiden.
 
Last edited:

011430121

Medlem
Uppdaterar, jag bodde här i början av januari 2020 har inte bott på hotellet tidigare.
Finns en nybyggd del som heter North Wing som jag fick rum i.

Receptionen är verkligen stor, incheckades av en mycket trevlig kille, som sa i vanlig ordning att jag hade blivit uppgraderad till Executive Room i North Wing.
Det visade sig att North Wings hissar låg långt från receptionen, man får gå genom konferensavdelningen för att kunna ta hissen.

Rummet kändes fräscht, dessvärre heltäckningsmatta i rummet.
Dörren till rummet måste ha haft en hög säkerhetsklass, den var tjock och tung.

Lounge fanns i North Wing, besökte den för snacks som serveras 18,00 till 20,30 bra utbud av kallskuret, ett par varma vegorätter, ostbricka samt ett stort utbud av desserter.

Frukosten rekommenderar killen i receptionen att jag skall äta i restaurangen Charles Lindberg, stort utbud av kallskuret, varmt, bröd o.s.v. en kock som tillagade ägg efter ditt önskemål

Betalade 109€ för rummet natt mellan fredag och lördag.

Jag är positiv till hotellet och kan rekommendera det.
 
Toppen