Senaste nytt

Tips: Boka Lufthansa First med Eurobonus-poäng

Totopez

Medlem
Som redan sagt, Tokyo går visst att boka med Eurobonuspoäng med LH F.

- Varför använder du Chatflights? Det är bara att själv söka tillgänglighet på Login · AwardFares (det är gratis sökningar xx antal dagar före avgång, du behöver INTE köpa ett konto där för att se LH F då dessa släpps 14 dagar före avgång.
Välj Where from - Europe, Where to -> Tokyo och Cabins First, när/om du ser tillgång ringer du SAS agenter i Tallinn på 018-480 91 67 själv så sparar du pengar, det är typ det som Chatflights gör - men tar betalt...
Chatflights har absolut ingen speciell tillgång till awards som inte är tillgängliga för alla andra.
Du kan även starta en tråd här på forumet med denna mall så kommer du få hjälp direkt: Letar du efter flygbiljett? Använd den här frågemallen när du startar en ny tråd | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor

Jag har inte använt Chatflights betaltjänst, jag ställde en fråga till dem rörande vad de kan hjälpa till med och inte. Och eftersom svaret kändes ganska konstigt underlättades beslutet att inte använda dem. Och jag har en tråd med den frågemallen redan. Tack!
 

Totopez

Medlem
Det där stämmer absolut inte, har åkt Lufthansa First till Tokyo flera gånger.
Men du kan åka via alla andra destinationer i Asien som Lufthansa flyger first till om så önskas.
Hoppas du inte behövde betala för den konsultationen.

Nej, jag betalde inte för konsultationen, ställde en fråga via Messenger. Tyckte att det var ett väldigt konstigt svar. Personen jag chattade med sa att man endast kan boka awards med Air China om man vill till Tokyo och flyga F. ANA släpper bara en plats per avgång (om ens någon) och LH släpper inga alls, och inga andra alternativ finns. Ska ringa Tallinn under dagen och se vad som går att hitta nu.
 
Det där stämmer absolut inte, har åkt Lufthansa First till Tokyo flera gånger.
Men du kan åka via alla andra destinationer i Asien som Lufthansa flyger first till om så önskas.
Hoppas du inte behövde betala för den konsultationen.
Dock får man akta sig, kan ju vara så att ägaren till chatflights kommer hit och ondgör sig över att inte ha fått betalt... Det har ju hänt innan, med ett antal fula ord från ägaren.
 
Nej, jag betalde inte för konsultationen, ställde en fråga via Messenger. Tyckte att det var ett väldigt konstigt svar. Personen jag chattade med sa att man endast kan boka awards med Air China om man vill till Tokyo och flyga F. ANA släpper bara en plats per avgång (om ens någon) och LH släpper inga alls, och inga andra alternativ finns. Ska ringa Tallinn under dagen och se vad som går att hitta nu.
Nu lite OT men ANA släpper även 2 i F.
Jag bokade för någon dag sen 1 plats i F på LHR-HND och då fanns det 2 platser.
Sen händer det kanske inte ofta.
Men det händer så att säga aldrig är missvisande.
Kom på workshopen så kanske du får lite tips som hjälper
 

Abbs

Medlem
Nu lite OT men ANA släpper även 2 i F.
Jag bokade för någon dag sen 1 plats i F på LHR-HND och då fanns det 2 platser.
Sen händer det kanske inte ofta.
Men det händer så att säga aldrig är missvisande.
Kom på workshopen så kanske du får lite tips som hjälper
Kanske Chatflights anställda behöver gå på workshopen också :p
 

Alexis

Medlem
Var i kontakt med Chatflights idag som sade att LH aldrig någonsin släpper F-awards till Tokyo, vare sig 14 dagar innan eller någon annan gång.

Så om man tänker sig att flyga till Tokyo och vill försöka få in en LH F på vägen, ska man försöka söka via PEK, PVG, HKG eller något annat?
Hej! Alexis på Chatflights här, det var jag som skrev. Tyvärr skrev jag fel till dig, sorry. Det jag borde ha skrivit är att det inte går att bevaka LH till Tokyo då det som sökmotorerna visar, och återges i bevakningsresultaten, inte stämmer med det som kan bokas. Därför har vi slutat bevaka 1st med Lufthansa och kollar bara tillgänglighet när vi ändå ringer och bokar annat. Det är enda sättet att ta reda på om det finns plats. Det var en kommunikationsmiss med min kollega som kom i vägen, sorry att jag skrev fel!
 

MrDollar

Medlem
Typ så ja.

Dom har som sagt ingen bättre tillgång till att boka awards än det vi här på forumet, eller vem som helst som har ett eurobonus konto med lite poäng och en voucher.

Och dom tar väldigt bra betalt.

"
Bonusresor Interkontinentalt, per person

  • 990 SEK i Economy och Premium Economy

  • 1 690 SEK i Business Class

  • 2 490 SEK i First Class
"
Chatflights = personer som sitter med AwardFares + ringer Tallinn vid behov? Typ? Och tar bra betalt för det.
 
Toppen