Senaste nytt

Tips: Boka Lufthansa First med Eurobonus-poäng

Doctor-X

Medlem
Dåligt ställd fråga från min sida, jag tänkte mer historiskt sätt när Lufthansa tidigare bytt plan till DTW - vinter vs sommar.
 

Totopez

Medlem
Var i kontakt med Chatflights idag som sade att LH aldrig någonsin släpper F-awards till Tokyo, vare sig 14 dagar innan eller någon annan gång.

Så om man tänker sig att flyga till Tokyo och vill försöka få in en LH F på vägen, ska man försöka söka via PEK, PVG, HKG eller något annat?
 

mha321

Medlem
Var i kontakt med Chatflights idag som sade att LH aldrig någonsin släpper F-awards till Tokyo, vare sig 14 dagar innan eller någon annan gång.

Så om man tänker sig att flyga till Tokyo och vill försöka få in en LH F på vägen, ska man försöka söka via PEK, PVG, HKG eller något annat?

Konstigt. Det är inte jättelänge sedan jag flög LH first till Tokyo. De kanske inte gör det just nu (det vet jag varken ja eller nej om), men att säga "aldrig någonsin" är fel. (I mitt fall vill jag minnas att det var 5 eller 6 dagar före)

Det kan som sagt definitivt vara så nu. Men det kan isåfall lika gärna ändras igen i morgon.
 

hendberg

Medlem
Var i kontakt med Chatflights idag som sade att LH aldrig någonsin släpper F-awards till Tokyo, vare sig 14 dagar innan eller någon annan gång.

Så om man tänker sig att flyga till Tokyo och vill försöka få in en LH F på vägen, ska man försöka söka via PEK, PVG, HKG eller något annat?
Stämmer inte. Det finns ofta F dit. Fanns en hel del häromdagen när jag ringde Tallinn och tittar du på t.ex Awardfares så finns det en del.
 

MrDollar

Medlem
Som redan sagt, Tokyo går visst att boka med Eurobonuspoäng med LH F.

- Varför använder du Chatflights? Det är bara att själv söka tillgänglighet på Login · AwardFares (det är gratis sökningar xx antal dagar före avgång, du behöver INTE köpa ett konto där för att se LH F då dessa släpps 14 dagar före avgång.
Välj Where from - Europe, Where to -> Tokyo och Cabins First, när/om du ser tillgång ringer du SAS agenter i Tallinn på 018-480 91 67 själv så sparar du pengar, det är typ det som Chatflights gör - men tar betalt...
Chatflights har absolut ingen speciell tillgång till awards som inte är tillgängliga för alla andra.
Du kan även starta en tråd här på forumet med denna mall så kommer du få hjälp direkt: Letar du efter flygbiljett? Använd den här frågemallen när du startar en ny tråd | BusinessClass.se forum | 500 000 inlägg om resor


Var i kontakt med Chatflights idag som sade att LH aldrig någonsin släpper F-awards till Tokyo, vare sig 14 dagar innan eller någon annan gång.

Så om man tänker sig att flyga till Tokyo och vill försöka få in en LH F på vägen, ska man försöka söka via PEK, PVG, HKG eller något annat?
 

palmen

Moderator
Var i kontakt med Chatflights idag som sade att LH aldrig någonsin släpper F-awards till Tokyo, vare sig 14 dagar innan eller någon annan gång.

Så om man tänker sig att flyga till Tokyo och vill försöka få in en LH F på vägen, ska man försöka söka via PEK, PVG, HKG eller något annat?
Det där stämmer absolut inte, har åkt Lufthansa First till Tokyo flera gånger.
Men du kan åka via alla andra destinationer i Asien som Lufthansa flyger first till om så önskas.
Hoppas du inte behövde betala för den konsultationen.
 
Toppen