Senaste nytt

När använda Suite Night Awards?

mika

Medlem
Ni som har SNA-vouchers, hur gör ni? Nar ni någon taktik? Själv har jag tänkt att det som påverker är: 1) vad är risken att inte få något uppgradering och hamna i tråkigt rum, 2) vad är det för hotel och vilka suites det finns och 3) hur mycket tid ska jag stanna i hotellet. Jag har aldrig använt SNA i Europa, då man oftast blir uppgraderad eller får bra rum i varje fall. Oftast har jag använt dom i storstäder i USA (t.ex. New York, San Francisco, Washington) där man annars ofta hamnar i små rum och chanser för uppgradering är mindre, men även i Asian, t.ex. i Japan där det inte är så självklart med uppgradering.

Jag har fortfarande 100% success rate på SNA och är nöjd med det som concept. Förra året uppgraderade jag 3 stays med SNAs, Westin St. Francis i San Francisco (2 nätter), Maxwell New York (1 natt) och Renaissance Hong Kong Harbour View (2 nätter). Fick riktigt cool suite på Maxwell med egen terass och stadard suites från dom andra.
 

Per N

Medlem
Jag brukar använda dom när jag reser med andra och kan då uppgradera deras rum eftersom jag själv blir uppgraderad i alla fall.
 

mika

Medlem
Jag brukar använda dom när jag reser med andra och kan då uppgradera deras rum eftersom jag själv blir uppgraderad i alla fall.

När jag har bokat två rum med mitt eget konto (för mig och för resesällskap), har jag fått samma upgrade för båda rum, t.ex. till executive floor (i USA). Har inte gjort det annanstans. Men jag tycker att man ofta får mycket bättre uppgraderingar med SNA, jämfört med det man får "gratis". Gäller speciellt i USA, där gratis uppgradering är för ofta bara executive floor, premium view eller något motsvarande. Detta beror naturligtvis på vilken typ av rum man bokar med SNA. Jag har alltid bokat minst standard suite med SNA.
 

mha321

Medlem
När jag har bokat två rum med mitt eget konto (för mig och för resesällskap), har jag fått samma upgrade för båda rum, t.ex. till executive floor (i USA). Har inte gjort det annanstans. Men jag tycker att man ofta får mycket bättre uppgraderingar med SNA, jämfört med det man får "gratis". Gäller speciellt i USA, där gratis uppgradering är för ofta bara executive floor, premium view eller något motsvarande. Detta beror naturligtvis på vilken typ av rum man bokar med SNA. Jag har alltid bokat minst standard suite med SNA.

Tyvärr godkänns ju även "premium view" av marriott som en uppgradering på en SNA. Varit nära att råka ut för det en gång själv och en gång var det på väg för en kompis, men i båda fallen hörde hotellet av sig och frågade "vill du verkligen bränna dina SNA på premium view". Men för bonvoy var det helt ok.

Men för det mesta får man bättre eftersom man landar "först i kön".
 

Per N

Medlem
Det kan säkert vara så att man får en bättre uppgradering med SNA än den man automatiskt får från status. Jag har också fått två rum uppgraderade till lounge acess i USA, inte på andra håll.

Reser jag med några andra som inte har status så är det trevligt om man kan få båda rummen med loungetillgång, då kommer SNA till nytta.
 

mika

Medlem
Tyvärr godkänns ju även "premium view" av marriott som en uppgradering på en SNA. Varit nära att råka ut för det en gång själv och en gång var det på väg för en kompis, men i båda fallen hörde hotellet av sig och frågade "vill du verkligen bränna dina SNA på premium view". Men för bonvoy var det helt ok.

Men för det mesta får man bättre eftersom man landar "först i kön".

Menar du att du har kryssat alla rumkategorier när du har bokat SNA, eller har Bonvoy föreslagit något du inte valde? Jag har fått någon av kategorier som jag har valt, men aldrig något under det (med systemet som de nu har).
 

mha321

Medlem
Menar du att du har kryssat alla rumkategorier när du har bokat SNA, eller har Bonvoy föreslagit något du inte valde? Jag har fått någon av kategorier som jag har valt, men aldrig något under det (med systemet som de nu har).

Det har väl i viss mån med definitionen av kategorier att göra. En del hotell är ju väldigt duktiga på att trolla med definitioner. Jag kommer inte ihåg exakt vad det angavs tyvärr men i princip, ja. Däremot har de hört av sig innan den faktiskt gått igenom, så det är osäkert vad som hänt annars - den kanske bara hade nekats i efterhand ändå utan kontakten.
 

mika

Medlem
Brukar välja andra saker än SNA som jag inte direkt haranvändning för

Jag tänkte också på det för att det är dags att välja nu. Jag nådde bara 50 nätter och hittar inte något annat som jag vill (rabatt på mattress, gift silver card, välgörenhet eller 5 elite night credits). Svårt att veta nu om jag behöver 5 elite night credits i år eller ej. Hade jag nått 75 nätter hade jag valt frinatten då.
 

mha321

Medlem
Jag tänkte också på det för att det är dags att välja nu. Jag nådde bara 50 nätter och hittar inte något annat som jag vill (rabatt på mattress, gift silver card, välgörenhet eller 5 elite night credits). Svårt att veta nu om jag behöver 5 elite night credits i år eller ej. Hade jag nått 75 nätter hade jag valt frinatten då.
Observera att om du tar 5 lite nights nu så bokas de på 2019! Man kan alltså inte använda 2019's benefit för att hjälpa med 2020's kvalificering!

(Däremot räknas de såklart mot lifetime)

Själv tog jag 5 eftersom jag på det sättet nådde 77 nätter, och därmed även fick ett val till, där det blev frinatten.
 
Toppen