Senaste nytt

Frågor om att boka Eurobonus award resa

squeezen

Medlem
Sista flighten är oktober 2020. Efter det så slutar man helt att flyga till Europa.
Du menar NZ kommer inte ha någon rutt till EU?
Se om man hinner få till denna flight innan eller ej.
Hur långt innan avresa bokade du? Samt har du nån känsla för hur det såg ut på kringliggande datum?
 

Chrisse

Medlem
Ja när man bokar ensamresande barn mellan 5-11 år så krävs assistans, det man betalar 350kr per väg för. Men man får även 50% barnrabatt på awards - så lätt värt det :)

Jag tänkte använda mig av den här lösningen för en award-resa, men via Unaccompanied Minor service – For children age 5–17 | SAS på destinationer utanför Europa så får jag felmeddelandet "Unfortunately, we can't offer any availability between Kastrup and [US/Asia destination]".

US/Asia inkluderas dock i Fare rules & Fee till en kostnad av 450 SEK samt texten "For flights to/from SAS destinations in Asia and the US, we can offer assistance" så jag undrar om jag gör något fel?
 

Baker421

Medlem
Som jag förstår det, i USA kan man inte längre boka unaccompanied minors på connecting flights. Så om ditt barn flyger med SAS till USA och sen vill vidare med en inrikes flygning på samma biljett, så går det inte.
 

Chrisse

Medlem
Som jag förstår det, i USA kan man inte längre boka unaccompanied minors på connecting flights. Så om ditt barn flyger med SAS till USA och sen vill vidare med en inrikes flygning på samma biljett, så går det inte.
Det är min uppfattning också, dock kunde jag inte boka utanför europa men förstod inte varför. Men för synlighet, hittade ett stycke i how to book som refererar till att man behöver ringa in:

  • For children aged 5–11 book online for trips within Scandinavia and Europe.
  • For children aged 12–15 and for flights to other parts of the world, please contact SAS Customer Service.
 
Last edited:
Hej ! Nybörjare som ska ut och flyga igen. 2:a resan bokade med 2-4-1 voucher.
Blev 2 biljetter CPH-SFO (köra tilla vegas) i bussniclass som jag bokade på sas hemsida.
Blev 100 000 poäng och 900:- .
Nu funderar vi att boka ett fly mellan LAS-SFO när vi ska hem och har hittat en flight på Uniteds hemsida som ska fungera.
Går det att ringa till Thallin och lägga till det fast vi bokat på sas hemsida och kommer det till att kosta något extra? Misstänker att jag får betala för bagage då det bara va ekonomi biljett.
MVH Andy
 

Xpressen

Medlem
Hej ! Nybörjare som ska ut och flyga igen. 2:a resan bokade med 2-4-1 voucher.
Blev 2 biljetter CPH-SFO (köra tilla vegas) i bussniclass som jag bokade på sas hemsida.
Blev 100 000 poäng och 900:- .
Nu funderar vi att boka ett fly mellan LAS-SFO när vi ska hem och har hittat en flight på Uniteds hemsida som ska fungera.
Går det att ringa till Thallin och lägga till det fast vi bokat på sas hemsida och kommer det till att kosta något extra? Misstänker att jag får betala för bagage då det bara va ekonomi biljett.
MVH Andy

Om du lägger till den blir det en Star Alliance award istället för en SAS-award vilket innebär att poängkostnaden istället blir 130 000 poäng.

Det du kan göra är att boka det som en separat revenue biljett. Det blir alltså en egen bokning som du betalar med pengar. Se dock till att ha tillräckligt långt mellan flygen så du inte missar SAS flyget om det uppstår någon försening.
 
Last edited:
Toppen