Senaste nytt

Fel namn med Swiss från USA (EUrobonus awardbokning)

Gargamel

Medlem
Advance Passenger Information och ESTA måste matcha passet men på biljetten brukar det inte vara något problem.

Hade dock en vän som blev nekad pga att han hade angett det andra namnet av två när han skulle till USA (kommer inte ihåg vilket bolag) men kundtjänst kunde lösa det.

Så för att summera det, det bör gå bra men det finns en risk trots vad alla här säger. Mitt högst personliga tips, övertala sambon att göra ett namnbyte (antar att tredje är tilltalsnamnet). Det var vad jag gjorde, sen att hon var less på att höra mindre lyckade försök att säga Miss Åsa/Aasa var till min fördel :D
 

Canadien

Medlem
Så för att summera det, det bör gå bra men det finns en risk trots vad alla här säger.

Har du källa på någon svensk som inte fått flyga till slut? Du skrev att en vän fick hjälp av kundtjänst och alltså fick resa, men någon som blivit nekad och resan inte blivit av? Jag har mängder av longhaul med sambon till US o Asien som alltid bara har förnamn 2 från passet som namn på biljetten.
 

Gargamel

Medlem
Har du källa på någon svensk som inte fått flyga till slut? Du skrev att en vän fick hjälp av kundtjänst och alltså fick resa, men någon som blivit nekad och resan inte blivit av? Jag har mängder av longhaul med sambon till US o Asien som alltid bara har förnamn 2 från passet som namn på biljetten.
Var lite otydlig. Min vän fick hjälp av kundtjänst att byta namn på biljetten, annars hade han inte fått komma med på planet.
 
Stort tack till alla som svarade! Har förhoppningsvis räddat en rätt jobbig situation!

Bjuder mina föräldrar + sambo som gått och sett fram mot detta lång tid. Hade varit tråkigt att behöva strula med detta och boka om
 
Flög hem med Swiss från Chicago i torsdags (och ut på julafton). Förnamn 2 på biljetten. Inga problem. För att toppa anrättningen så hade jag anslutning med United från Tampa. Inga problem där heller.

Du skriver att Swiss säger att du ska byta namn på biljetten? På vilket sätt har de uttryckt det? Det är inte så att du frågat Swiss kundservice eller så?

Vi frågade dem vid två separata tillfällen. Både jag och min mamma ringde. Uppmärksammade det själv och ringde
 
Toppen