Senaste nytt

Tomt på bonusresor från Köpenhamn till Stockholm söndag 3:e maj

Big Birger

Medlem
Har bokat en bonusresa till Shanghai. När jag bokade fanns ingen anslutning från Köpenhamn på hemvägen till Arlanda på kvällen söndagen 3:e maj. Med min relativt begränsade erfarenhet tänkte jag att det löser sig. Det brukar ju aldrig vara något stort problem med bonusplatser i norden.

Men det verkar vara något med just söndagen 3:e maj. Finns inte en enda bonusresa hela söndagen från Köpenhamn till Stockholm. Och inte heller hem från Frankfurt eller någon annan stad som jag skulle kunna flyga hem via istället för att flyga till Köpenhamn. Måndagen 4:e maj finns dock massvis.

Finns det hopp att det kan släppas bonusresor längre fram? Eller är söndagen 3:e maj en så stor reshelg att SAS räknar med att sälja ut alla biljetter så det inte lär bli några bonusplatser?
 

Berglund

Medlem
Det är en stor resehelg, när jag kikade tidigare idag fanns det heller inte en enda bonusplats från AMS in till CPH söndagen den 3 maj. De platser som eventuellt funnits har bevisligen bokats på redan.
 

011430121

Medlem
Har bokat en bonusresa till Shanghai. När jag bokade fanns ingen anslutning från Köpenhamn på hemvägen till Arlanda på kvällen söndagen 3:e maj. Med min relativt begränsade erfarenhet tänkte jag att det löser sig. Det brukar ju aldrig vara något stort problem med bonusplatser i norden.

Men det verkar vara något med just söndagen 3:e maj. Finns inte en enda bonusresa hela söndagen från Köpenhamn till Stockholm. Och inte heller hem från Frankfurt eller någon annan stad som jag skulle kunna flyga hem via istället för att flyga till Köpenhamn. Måndagen 4:e maj finns dock massvis.

Finns det hopp att det kan släppas bonusresor längre fram? Eller är söndagen 3:e maj en så stor reshelg att SAS räknar med att sälja ut alla biljetter så det inte lär bli några bonusplatser?
Har du kollat från Malmö?
 

Nander

Medlem
Har du kollat från Malmö?

Jag skulle nog nästan hellre titta på tåg då - tar nästan lika lång tid och med all transport blir det typ lika billigt.

Flyg:
CPH - Malmö: 35 min - 122kr
Malmö - MMX: 45 min - 105kr (Flygbuss)
MMX - ARN: 120 min (med en timme innan på flygplatsen) - bonuspoäng
ARN - Stockholm: 50 min - 99kr (Flygbussarna) eller 20 min - 299kr (Expressen)
TOTALT: 3h 40 min - 4h 10min (exkl väntetid) för 326kr + bonuspoäng - 526kr + bonuspoäng

Tåg:
CPH (flygplatsen) - Stockholm C: ~500kr typ så här långt innan; 5 timmar
 

Big Birger

Medlem
Det är en stor resehelg, när jag kikade tidigare idag fanns det heller inte en enda bonusplats från AMS in till CPH söndagen den 3 maj. De platser som eventuellt funnits har bevisligen bokats på redan.
Har kollat de flesta stora städer i Europa, men tomt på alla. Bara att luta sig tillbaka och vänta, och hålla tummarna. Och kanske knapra på en morot.
 

Big Birger

Medlem
Jag skulle nog nästan hellre titta på tåg då - tar nästan lika lång tid och med all transport blir det typ lika billigt.

Flyg:
CPH - Malmö: 35 min - 122kr
Malmö - MMX: 45 min - 105kr (Flygbuss)
MMX - ARN: 120 min (med en timme innan på flygplatsen) - bonuspoäng
ARN - Stockholm: 50 min - 99kr (Flygbussarna) eller 20 min - 299kr (Expressen)
TOTALT: 3h 40 min - 4h 10min (exkl väntetid) för 326kr + bonuspoäng - 526kr + bonuspoäng

Tåg:
CPH (flygplatsen) - Stockholm C: ~500kr typ så här långt innan; 5 timmar
Jag kollade tåg också tidigare, men det går inte att boka på grund av att SJ inte riktigt vet hur de ska köra tåg så långt i framtiden pga banarbeten. Klurigt det där med tåg.

Nästan bättre att ta tåget än att lägga pengarna på en hotellnatt och första flyget till Stockholm på måndagsmorgonen. Men det bär emot att använda SJ. Vi har en ganska svårt prövad relation baserad på förseningar ca: 10 gånger av 10 när jag åker.

SJ.png
 

AABack2ARN

Medlem
Vad kostar det att köpa en biljett Köpenhamn - Stockholm den dagen?

Kan ju vara bra att ha som backup tänkte jag.

P.S. SJ säljer sin produkt bra ;)

Störning på sträckan
Wi-Fi saknas
Luftkonditionering saknas

De hade ju kunnat lägga till att sovvagnparken kommer från 60-talet (?) vilket man ibland kan känna ombord :)
 
Toppen