Senaste nytt

Betala räkningar med kreditkortet

Brandten

Medlem
Är det någon som fått likande varning vid betalning hos Billhop ? Hoppas de tillåter den servicen som fungerar så bra!
Aldrig hört något från Billhop (förutom riktigt bra kundtjänst när jag råkat skriva in fel OCR). Betalade några räkningar med SAS MC hos Billhop och fick samma sekund push från SAS EuroBonus World Mastercard appen att nytt kontantuttag registrerats.

Eftersom man får ta ut pengar så fattar jag inte vad SEB Kort skulle kunna ha för åsikter där? Blir väl inga poäng heller vid kontantuttag så de ska ju verkligen inte kunna ha några åsikter.

Om Betalo's tjänst registrerar som kontantuttag och/eller ger poäng för kontantuttag, DÅ kan man ju förstå att det blir käbbel.
 

FLarsson

Medlem
Hur funkar det med att betala till CSN nuförtiden med kort? Någon som gjort det nyligen?
Vill minnas att någon någongång skrivit att man skulle ändra till utländsk adress för att kunna betala med kort direkt till CSN, var det så? Funkade det då även med AMEX?
 

Samosaguas

Medlem
Hur funkar det med att betala till CSN nuförtiden med kort? Någon som gjort det nyligen?
Vill minnas att någon någongång skrivit att man skulle ändra till utländsk adress för att kunna betala med kort direkt till CSN, var det så? Funkade det då även med AMEX?
Stämmer bra att om man har en adress som boende utomlands så kan man betala med kort på CSN. Alternativet dyker upp automatiskt när du ändrat din adress. Det går dock bara att betala med Mastercard och Visa, inte Amex.
 

FLarsson

Medlem
Okej, så vill man göra det med amex får man gå via billhop/betalo och betala avgiften där!?

Vilken är bäst av billhop och betalo (finns det någon annan?) nuförtiden när det gäller att betala räkningar med AMEX?
avgifter, inbjudningar/värvningar, kampanjer med lägre avgifter etc?
 

NotRyan

Medlem
Aldrig hört något från Billhop (förutom riktigt bra kundtjänst när jag råkat skriva in fel OCR). Betalade några räkningar med SAS MC hos Billhop och fick samma sekund push från SAS EuroBonus World Mastercard appen att nytt kontantuttag registrerats.

Eftersom man får ta ut pengar så fattar jag inte vad SEB Kort skulle kunna ha för åsikter där? Blir väl inga poäng heller vid kontantuttag så de ska ju verkligen inte kunna ha några åsikter.

Om Betalo's tjänst registrerar som kontantuttag och/eller ger poäng för kontantuttag, DÅ kan man ju förstå att det blir käbbel.
Fast vid köp på Betalo och Billhop får du poäng, bara det att uttagsgränserna vid kontantuttag appliceras.
 

Canadien

Medlem
Om SEB tycker det är så problematiskt med dessa tjänster är det väl bara för dem att lägga in så de hanteras som "riktiga" kontantuttag, d v s icke poänggrundande. Då slipper de nog många av dessa transaktioner
 
D

Deleted member 30163

Guest
De vill att jag betalar in handpenningen till ett bankkonto som mäklaren har. Tänkte om någon satt inne på något smart knep. Kommer betala vinstskatten på min sålda lägenhet via betalo till Skatteverket.
Säg att du gärna betalar in på deras bankgiro och att du vill ha en faktura. Vet inte om det fungerar / räcker.
 

Morgan

Medlem
Så klart så gäller detta de som verkligen bor utomlands men i praktiken har du rätt ;)
Jag tycker det är viktigt att CSN kan nå mig även om jag är på semester så brukar se till att tillfälligt adressändra i samband med det. CSN skriver själva att man ska meddela dem om sin tillfälliga adress. Jag väljer att tolka det bokstavligen. :)

Flyttar eller byter adress - CSN
 
Toppen