Senaste nytt

Väntetid för att komma fram till SAS Amex voucher Eurobonusbokning?

BCflyer

Medlem
Försökte med call back 2 ggr förra veckan. Ena gången med 0046 andra gången bara 46. Efter drygt 3 h väntan gav jag upp och köade. Kötid uppgavs till 35 min tog ca 1 h. Jag frågade vilken nytta mitt EBD gjorde och fick svar att det annars tagit ännu längre tid vilket jag betvivlar. Samtalet tog sen ca 1,5 h dels pga besvärlig önskan från mig men mest pga att deras system var väldigt tröga. Tröga system var också en förklaring jag fick för den långa väntetiden. SKIT?
 
Fick vänta ca 40 min i morse ca kl 10.30.
Men en av Kristinorna svarade, allt löstes smidigt men hon sa att deras system var välldigt trögt och segt i dag.

Jag ta aldrig mera calback. Sist jag gjorde det för något år sen så ringde dom aldrig tillbaka.
Så nu väntar jag alltid.
 

jsn

Medlem
Märker ni någon skillnad (hjälpsamhet, kompetens, kvalitet, ...) på hjälpagenterna från Sverige relativt originalagenterna?
 

Samosaguas

Medlem
Märker ni någon skillnad (hjälpsamhet, kompetens, kvalitet, ...) på hjälpagenterna från Sverige relativt originalagenterna?
Jag skulle säga att det absolut är skillnad. Särskilt om man lyckas få tag på en duktig agent i Tallinn. Det har dock rapporterats en hel del om att det numera är lite av ett lotteri om man får en bra agent i Tallinn. Tydligare har iaf jag alltid tyckt att de varit superproffsiga och trevliga.

Edit: ett exempel när jag skulle ändra en bokning i fredags. Jag sa att jag ville lägga till ett flyg den 22e men agenten bokade ett flyg den 2:a, vilket ju absolut inte var rätt och dessutom bröt rejält mot reglerna eftersom jag då skulle fått ett stopp på CPH i 21 dagar ;)
 

palmen

Moderator
Märker ni någon skillnad (hjälpsamhet, kompetens, kvalitet, ...) på hjälpagenterna från Sverige relativt originalagenterna?
Det finns toppar och dalar på båda ställen. Den agent jag fick tala med idag (svensk) hade inte stenkoll på hur allt fungerade och verkade lite ovan vid att söka biljetter. Har vid andra tillfällen haft svenska agenter som kunnat precis allt och givit exemplarisk service utöver vad man kan förvänta sig.
Jag upplever det vara lite lotto om man får en bra agent eller ej, är bara en person jag hamnat hos i Tallinn som varit bedrövlig, de andra har varit bra även om det ibland tar lite tid.
 

Griffin

Medlem
Nummer 8 i kön på pricken 9 med EBG, 27 minuters väntetid just nu, vilket inte är mycket, men vafan...7 pers före! Trodde inte det var Com Hem eller Telia jag ringde.
 
Toppen