Senaste nytt

Singapore Airlines First Class nu bokningsbart med EuroBonus (2018-02-27)

LAU23

Medlem
Har nu bokat min allra första first och det hade aldrig varit möjligt utan er! Tack så mycket!
Blev över jul och nyår.
Har bokat AMS-SIN-HND ut och NRT-TPE-SIN-AMS in. First på AMS-SIN och omvänt och business på dom andra benen.

Ringde Tallinn idag och försökte hitta first på HND-SIN men tyvärr fanns inget.

Kollade även HND-PEK-SIN men fanns bara 1 plats first på PEK-SIN.

Återigen tack så mycket för att ni finns!
Grattis till en bra bokning! Kan det va så att du flyger AMS-SIN 22dec?
 

palmen

Moderator
Agenten nämnde också att Suites med nya kabinen SIN-LHR-SIN är låst, dvs de ser ingenting. Men tydligen så kan de i alla fall se Suites SIN-ZRH-SIN, men det var fullt en lång period framåt. Förutsatt att jag läst på rätt att det skall vara Suites på den sträckan.
På London har man inte kunnat bokat nya suites tidigare så det stämmer säkert.
Jag är dock mer tveksam till uttalandet angående SIN-ZRH-SIN som har A380 med nya sviterna, den har tidigare inte gått att boka men det kan ju självklart ha ändrats, vore intressant att veta om så är fallet eller om de tär en agent som fått för sig något som visar sig inte stämma.

Början av februari.
Om du letar AMS-SIN-AMS i början på februari med ITA Matrix tricket så kommer du inte hitta något i First då de inte börjar flyga detta förrän i slutet på oktober i år och biljetter för nästa år har inte släppts.
Det är troligtvis bara Amsterdam som fungerar at söka med hjälp av ITA Matrix (eventuellt även Frankfurt), tillgången från London har varit mycket mer oberäknelig.
 

hendberg

Medlem
På London har man inte kunnat bokat nya suites tidigare så det stämmer säkert.
Jag är dock mer tveksam till uttalandet angående SIN-ZRH-SIN som har A380 med nya sviterna, den har tidigare inte gått att boka men det kan ju självklart ha ändrats, vore intressant att veta om så är fallet eller om de tär en agent som fått för sig något som visar sig inte stämma.


Om du letar AMS-SIN-AMS i början på februari med ITA Matrix tricket så kommer du inte hitta något i First då de inte börjar flyga detta förrän i slutet på oktober i år och biljetter för nästa år har inte släppts.
Det är troligtvis bara Amsterdam som fungerar at söka med hjälp av ITA Matrix (eventuellt även Frankfurt), tillgången från London har varit mycket mer oberäknelig.
Precis, AMS tittade jag inte ens efter, utan däremot CDG, som också var bom.
 
Ringde in för att kolla lite tillgänglighet. SIN - HKG fanns det t.ex. mycket god tillgänglighet på i början på februari (dock ej A380). Men vilken EU-SIN linje tror ni det är störst chans att hitta tillgänglighet på med kort varsel? D.v..s 1-45 dagar innan avgång.
 

Berrsus

Medlem
Ringde in för att kolla lite tillgänglighet. SIN - HKG fanns det t.ex. mycket god tillgänglighet på i början på februari (dock ej A380). Men vilken EU-SIN linje tror ni det är störst chans att hitta tillgänglighet på med kort varsel? D.v..s 1-45 dagar innan avgång.

Jag ringde idag in och frågade om C och F på vissa avgångar och dagar mellan SIN och EU. Jag fick 0 tillgänglighet i C och F på samtliga datum. Samtidigt visar SAS egna verktyg på webben flera möjligheter i C.
 

Berrsus

Medlem
Är det någon som uppfattat något mönster för när det kan finnas lediga platser i F? Likt när SIN-CPH var möjligt när det fanns 4 platser till försäljning.
 

LAU23

Medlem
Jag ringde idag in och frågade om C och F på vissa avgångar och dagar mellan SIN och EU. Jag fick 0 tillgänglighet i C och F på samtliga datum. Samtidigt visar SAS egna verktyg på webben flera möjligheter i C.
Jag hade liknande problem första gången jag ringde dit Fanns F LHR-SIN men varken F eller C SIN-SYD. Gick in på sidan för awards och kunde se att där fanns 8 platser i C på flera flygningar mellan SIN-SYD. 2h i kön igen kommer fram sen säger tjejen jag pratade med att det inte finns. Fick förklara hur jag hittade till sidan det visade sig att hon envisades med att kolla på typ SAS.com när hon efter lång tid sökte på SAS.se och kom till sidan för award så va det inga problem och kunde då boka SIN-SYD C. Kanske även i detta fallet inte tittade på rätt ställe.
 
Toppen