Senaste nytt

Den fulle SAS piloten

Alx

Medlem
Nu föll domen för den fulle SAS piloten. I mitt tycke rent trams som bara visar hur olämplig personen i fråga är att ta ansvar över hundratals andra människors säkerhet. Vem försöker han att lura att tro att han inte hade tänkt att flyga? Bara det faktum att han åkte till jobbet visar hans dåliga omdömme tycker jag.

Hoppas att SAS inte återanställer honom ens om han så skulle frias i nästa instans.

Berusad SAS-pilot frias | Nyheter | Aftonbladet
 
Det var ganska hög prmillehalt.
Han har ju inte bara tagit ett par öl kvällen innan. Karln måste ha varit törstig långt in på natten.
 
Tragiskt då han uppenbarligen tagit sig till flygplatsen, sin arbetsplats. Vi får verkligen hoppas den där piloten aldrig någonsin får sätta sin fot i cockpit igen.
 

Palazzi

Medlem
Låter väldigt konstigt att han frias....

"Nästan 1 promille" Då hade han ju fått köra bil hemma hos dig Alx;) Har ni inte 0.8 på Malta?
 

Alx

Medlem
Låter väldigt konstigt att han frias....

"Nästan 1 promille" Då hade han ju fått köra bil hemma hos dig Alx;) Har ni inte 0.8 på Malta?

Haha... Ja officiellt på pappret har vi 0,8 på Malta. I praktiken är det ännu värre.... Varje gång man går på fest här chockas jag över diskussionerna som uppstår kring vem som kör hem. Jag har aldrig varit med om att någon har kommit fram till att de inte bör köra hem.

Hur berusad man än är så sätter sig folk och kör hem, så jag är tacksam att jag bor på gångavstånd från krogar och klubbar. :D
 

Nystrom

Medlem
Tragiskt då han uppenbarligen tagit sig till flygplatsen, sin arbetsplats. Vi får verkligen hoppas den där piloten aldrig någonsin får sätta sin fot i cockpit igen.

Han är ju uppsagd från SAS. Men, han kan ju registrera sig vid något bemanningsbolag i ett bekvämt skatteparadis och dyka upp som chaufför på något LCC-bolag. Skulle något hända så är det ju bemanningsbolagets ansvar.....
 
Han är ju uppsagd från SAS. Men, han kan ju registrera sig vid något bemanningsbolag i ett bekvämt skatteparadis och dyka upp som chaufför på något LCC-bolag. Skulle något hända så är det ju bemanningsbolagets ansvar.....

Jo och jag hoppas verkligen han blir "outad" och media fångar upp det så han får sparken.
 
Toppen