Senaste nytt

Dyra award biljetter i Europa med SAS

Cuba_Libre

Medlem
Ursäkta om jag är ouppdaterad i ämnet, har inte bokat Eurobonus-biljetter på ett tag.
Sitter och kollar på resa ARN-AGP med SAS i okt-nov. Det verkar ju nästan omöjligt att hitta direktflyg för ordinarie ”pris” dvs 15000poäng per resväg. De flesta flygen ligger kring ca 25-30000p per resväg. Då kan man ju lika gärna åka long-haul nånstans. Och jag vill gärna inte slösa bort en Amex 2-4-1 voucher på ett Europa-flyg
Släpper dom fler platser framöver eller vad är grejen?
 

Tonton

Medlem
Står även i beskrivningen när du söker biljetter. Finns därefter en filtreringsknapp om du bara vill se "bästa pris"-biljetter.
Skärmavbild 2020-01-12 kl. 13.42.57.png


Sitter och kollar på resa ARN-AGP med SAS i okt-nov. Det verkar ju nästan omöjligt att hitta direktflyg för ordinarie ”pris” dvs 15000poäng per resväg.

Just AGP upplever jag som en svår destination med awardbiljetter då den ofta säljer bra. Speciellt den delen på året, då många på solkusten bor halvårsvis där. Till och med ungdomsbiljetter är det ont om ibland om man inte är lite flexibel.
 

Cuba_Libre

Medlem
Vilket crap.
En rejäl försämring som SAS försöker skriva upp som nån typ av förbättring. Har alltid kunnat boka bra bonusbiljetter för hela familjen tidigare
 

Tonton

Medlem
Vilket crap.
En rejäl försämring som SAS försöker skriva upp som nån typ av förbättring. Har alltid kunnat boka bra bonusbiljetter för hela familjen tidigare

Jag upplever inte att tillgången har blivit sämre med denna nyheten, utan snarare mer flexibelt för oss som kunder. Man tjänar ju även baspoäng på dessa resor.

Med det sagt, så bör du också ta i beaktning att du kollar på resor under perioden kring höstlovet - då är det många som ska ner. En del platser är kanske redan bokade, och SAS revenue management har full koll på att det är höstlov och styr därför tillgången därefter.
 

Cuba_Libre

Medlem
Jag upplever inte att tillgången har blivit sämre med denna nyheten, utan snarare mer flexibelt för oss som kunder. Man tjänar ju även baspoäng på dessa resor.

Med det sagt, så bör du också ta i beaktning att du kollar på resor under perioden kring höstlovet - då är det många som ska ner. En del platser är kanske redan bokade, och SAS revenue management har full koll på att det är höstlov och styr därför tillgången därefter.

Nja höstlovet är ju en av dessa veckor, jag kollar på en 8 veckors period.
Har åkt varje år denna period och alltid kunnat hitta lämpliga bonusresor. Men jag förstår din poäng.
 

majoren

Medlem
Jämfört med många andra, exempelvis British Airways, har SAS relativt god tillgång till bonusresor på egna flighter. Och det till rimlig pris och dessutom avbokningsbart utan kostnad (avser Bästa pris). Visst, Lufthansa har många gånger bättre tillgång, men med rent hutlösa bränsletillägg.
 
Toppen