Senaste nytt

Hur många Eurobonuspoäng tjänar jag?

Atom

Medlem
Om man bokar via lufthansas hemsida och en av flighterna är sas. Hur kommer poängen hanteras? Jag har förstått att dessa codeshares är luriga men att det är bättre att boka hos den som utför resterande del av flygningen direkt än hos sas rent poängmässigt? är CPH-Frankfurt i samtliga fall. Dessutom kommer jag nog flyga ekonomi. Har några legs under året som går utanför SAS områden/tidtabeller så försöker optimera här.
 

bnr

Medlem
Om man bokar via lufthansas hemsida och en av flighterna är sas. Hur kommer poängen hanteras? Jag har förstått att dessa codeshares är luriga men att det är bättre att boka hos den som utför resterande del av flygningen direkt än hos sas rent poängmässigt? är CPH-Frankfurt i samtliga fall. Dessutom kommer jag nog flyga ekonomi. Har några legs under året som går utanför SAS områden/tidtabeller så försöker optimera här.
När jag bokat t.ex. ARN-FRA-BCN och ARN-FRA utförts av SAS (flightnummer i bokningen LH6227) så har jag fått 1875 poäng i P-klass. D.v.s. poäng enligt SAS tabell där 1500 poäng är standard för bokningklass P och sedan har jag fått 25% bonus (EBG+) och därmed fått 1875 poäng.
 

MAR

Medlem
LH kampanj 2 for 1 finns från England just nu och det finns gott om datum

kan hittas via Google flight..

Hittade t.ex till Bangkok i Första klass (A) för 22500kr (busienss från 12000kr)

med LH innebär det 300% poäng till Eurobonus.

så man kan kvittera hem ca 35000 poäng, vilket för mig är värt 3500kt. då blir priset bara ca 19000 för att resa i F.

Man kan också boka LX F, för en tusenlapp billigare, men då blir det bara 200% till Eurobonus

Hur blir det ca 35000 poäng? (Förklara gärna hur man räknar, får det till mindre men är också novis)
 

MAR

Medlem
Så business med Swiss från ARN-DXB tor via ZRH ger (925milesx200%+2991milesx200%+2991milesx200%+925milesx200%) 16000 Eurobonus poäng hos SAS?
 
Toppen