Senaste nytt

Cash Upgrade (fastpris vid check in) tråden

MXP

Medlem
På väg från Frankfurt till Detroit med Lufthansa förra veckan fanns det gott om platser lediga i business, erbjudande i gate var 450€ för uppgradering från Economy och 350€ från Premium Economy. Det var inte många som högg då det var ett tiotal platser lediga i business på flighten.
 

ulagun

Medlem
Frågade vid gaten om uppgradering economy till business Air Canada Frankfurt Vancouver för någon månad sedan. Svaret dröjde, men till slut fick jag "erbjudande " 4000 euro. per person. Alltså drygt 80.000 kr för oss två.
Trodde jag hört fel. 400 euro.? Men nej 4000 euro. Fick en väldigt sur blick när påpekade att jag bett om uppgradering, inte att köpa planet.
F.ö. var deras economy helt OK.
 

Senator

Moderator
BA C till F på Austin-London US$715

Ungefärlig som man tar från LHR med £499-599 som jag har pröjsat.

Tycker du verkligen det är värt de pengarna? First på BA tillhör ju inte direkt toppskiktet inom De bolag som har First.

Jag skulle säga det beror på omständigheterna. Ett gap per sträcka upp till 7-8tkr mellan Business och First kan vara värt det i mitt tycke också på British Airways. Jag sover ok i gamla Club World, men självklart bättre i First. Det är inget fel med hårdvaran och den är par med vad Lufthansa har idag i mitt tycke. Jag har köpt denna typ av Airport Upgrades 5-6 gånger och har tyckt det var värt pengarna varje gång men den prisbild på runt £500.
 

Alf

Medlem
Nej, skrev jag det?
Jag tog inte erbjudandet, även om det varit trevligt med Concorde room på LHR I väntan på nästa plan.

Nej, det gjorde du inte. Det var min egen tolkning att du hade spenderbyxorna på dej. Fast om man vill njuta av Concorde room så vill jag nog ha det på utresan och inte efter en atlantflygning när man landar på morronen. Nu har ju @Senator lagt ribban för vad han tycker det är värt och även det ligger alldeles för högt om jag ta det ur den privata potten, vilket det blir eftersom jag numera är Senior.
 

Sir Lemon

Medlem
Frågade vid gaten om uppgradering economy till business Air Canada Frankfurt Vancouver för någon månad sedan. Svaret dröjde, men till slut fick jag "erbjudande " 4000 euro. per person. Alltså drygt 80.000 kr för oss två.
Trodde jag hört fel. 400 euro.? Men nej 4000 euro. Fick en väldigt sur blick när påpekade att jag bett om uppgradering, inte att köpa planet.
F.ö. var deras economy helt OK.
Bra replik på ett ohemult erbjudande.
 
Toppen