Senaste nytt

Choice - Statusmatcher med andra (nordiska) hotellkedjor till 30 Juni

M.K

Medlem
Jag har aldrig hört någon klara matchning till Platinum. Du får köra MC och spenda 500 000-1 000 000 kanske? :D Jag vill också ha detta då man slipper black-out bonusnätter och får 10% extra per stay. MC har körts duktigt denna månad men tyvärr uppe vid min limit nu. Det hade varit perfekt att nå statusen och sedan köra alla privata stays med poäng nästa medlemsår. Jag saknar i nuläget 36k poäng till november så borde gå med lite fler kommande bokningar i tjänsten också.

Platinum/Guld vartannat år tror jag kan vara en smart strategi då poänguttaget är så begränsat till kedjan. Nackdelen är 10% mindre intjäning det året Plat ska jobbas in och fördelen givetvis bonusuttag på allt med bästa uppgraderingarna det andra året.
 
Kommer att bo en del på Choice under hösten och har i dagsläget ingen status med de. Finns det något sätt att statusmatcha för tillfället? Är för tilfället Radisson Gold och Scandic 3rd floor.
 

palmen

Moderator
Kommer att bo en del på Choice under hösten och har i dagsläget ingen status med de. Finns det något sätt att statusmatcha för tillfället? Är för tilfället Radisson Gold och Scandic 3rd floor.
Nej, de kan ge dig silver. Men annars kan man väl fortfarande skaffa deras kreditkort gratis och bli guld? Finns en tråd om detta.
 
Är inte sugen på att plocka ut fler kreditkort så det allternativet funkar ej för mig.. Kan även medela att den jag pratade med på Choice inte statusmatchade mot ett silver ens :(
 

palmen

Moderator
Är inte sugen på att plocka ut fler kreditkort så det allternativet funkar ej för mig.. Kan även medela att den jag pratade med på Choice inte statusmatchade mot ett silver ens :(
Jag pratade med flera som kunde ge mig silver utan matchning, men jag har dock redan x antal bokningar inlagda för resten av året så de kunde ju se att jag skulle bo där mycket närmsta tiden. Silver ger ju dock inte direkt några fördelar och man får det efter 5 nätter.

Det var dock helt omöjligt att få matchning till något högre för tillfället, därför som kreditkortet är bra. Du kan ju skaffa lägsta kredit och handla på kortet en gång för att få välkomstbonus samt att bli guld. Kortet är gratis så är en total win win situation. Men vill du inte ha fler kort (även om de inte används) så har du nog inte i dagsläget något val än att bo ihop statusen.
 

bnr

Medlem
Finns det någon bra kanal in till Nordic Choice nu för tiden som man kan använda för att leveragea kommande nätter för statusmatch?
Tidigare länkar som jag hittat verkar inte fungera längre.
Kommer ha minst 60-80 nätter per år ett tag framöver och kan välja var jag lägger dessa. Hade suttit fint med status från början istället för att behöva tjäna in Platinum över t.ex. 30 veckor.
 

perhall

Medlem
Jag tror att Choice tänker att de har Lifetime Gold/Platinum och då är det ett starkt incitament så de inte behöver ha statusmatch. Statusmatch ger direkt benefits, Lifetime belönar lång och trogen tjänst. Kan man ha båda? Ja, säkert, men kan förstå att man inte vill vara överdrivet generös...
 

palmen

Moderator
Finns det någon bra kanal in till Nordic Choice nu för tiden som man kan använda för att leveragea kommande nätter för statusmatch?
Tidigare länkar som jag hittat verkar inte fungera längre.
Kommer ha minst 60-80 nätter per år ett tag framöver och kan välja var jag lägger dessa. Hade suttit fint med status från början istället för att behöva tjäna in Platinum över t.ex. 30 veckor.
Då jag bor på choice i veckorna nu frågade jag deras support om detta. Även hotellchefen på "mitt hotell" men silver var enda man kunde få. Går ju dock väldigt fort att bli Guld, tog mig mindre än 2 månader när man har deras kreditkort också. Jag är väl drygt 8000 poäng ifrån platinum efter 3 månaders boende 3-4 dagar i veckan i snitt på ett relativt billigt hotell.
 
Toppen