Senaste nytt

Turkish Airlines Denpasar - Istanbul

Hej

Har sökt information på forumet men inte lyckats (tror jag) hitta nåt svar. Även försökt på flygbolagets egen sajt utan framgång.

Flyger med Turkish från Denpasar till Istanbul i business om ett par dagar.

När öppnar check-in på flygplatsen?
Vilken lounge använder dem sig av här?

Tacksam för hjälp om någon hunnit flyga den nya rutten (TK67) och/eller har erfarenhet av loungen här i Denpasar och om det är nåt att förlita sig på matmässigt.

Tack på förhand!
 

flatwhite

Medlem
Gissar att check-in öppnar tre timmar innan avgång. Spelar dock mindre roll eftersom du sannolikt inte vill spendera någon längre tid i loungen.

Turkish använder T/G Lounge i Denpasar. Absolut inget att hänga i julgranen. En biljett med tre fika från baren ingår (resten ur egen ficka). Surt rödvin och drickbart vittvin, så ta en Bintang istället. Varmt, mobila avfuktare utspridda i loungen, nedsuttna fåtöljer, sunkig toalett och en "vandrarhemsdusch" på toaletten (utan handdukar och tvål/schampo vad jag såg, finns kanske på förfrågan). Matmässigt okej dock med buffé och kock som lagar olika rätter på beställning ute i loungen.
 
Gissar att check-in öppnar tre timmar innan avgång. Spelar dock mindre roll eftersom du sannolikt inte vill spendera någon längre tid i loungen.

Turkish använder T/G Lounge i Denpasar. Absolut inget att hänga i julgranen. En biljett med tre fika från baren ingår (resten ur egen ficka). Surt rödvin och drickbart vittvin, så ta en Bintang istället. Varmt, mobila avfuktare utspridda i loungen, nedsuttna fåtöljer, sunkig toalett och en "vandrarhemsdusch" på toaletten (utan handdukar och tvål/schampo vad jag såg, finns kanske på förfrågan). Matmässigt okej dock med buffé och kock som lagar olika rätter på beställning ute i loungen.
Stort tack för snabb respons. Då vet vi vad vi har att vänta oss!
 
Gissar att check-in öppnar tre timmar innan avgång. Spelar dock mindre roll eftersom du sannolikt inte vill spendera någon längre tid i loungen.

Turkish använder T/G Lounge i Denpasar. Absolut inget att hänga i julgranen. En biljett med tre fika från baren ingår (resten ur egen ficka). Surt rödvin och drickbart vittvin, så ta en Bintang istället. Varmt, mobila avfuktare utspridda i loungen, nedsuttna fåtöljer, sunkig toalett och en "vandrarhemsdusch" på toaletten (utan handdukar och tvål/schampo vad jag såg, finns kanske på förfrågan). Matmässigt okej dock med buffé och kock som lagar olika rätter på beställning ute i loungen.
Håller med till fullo. Flög med Turkish via Istanbul i augusti och loungen i Denpasar var det absolut sämsta på hela resan.
 

flatwhite

Medlem
Tack! Låter som att det inte ens är värt en omväg. Får bli nån restaurang airside.
Jag kanske dissar loungen onödigt hårt. Till historien hör väl också att loungen var fullsatt när jag var där sist. Maten är dock helt okej som sagt. Lite buffé och en Bintang är aldrig fel. Och allt blir lugnt och skönt igen när man kommer ombord Turkish eminenta B787 och får ett glas champagne. Vill ni titta in i loungen finns det ganska många bilder på Tripadvisor:

T/G LOUNGE, Denpasar - Omdömen om restauranger - TripAdvisor

Och ni vill ändå inte äta så mycket i loungen för ombord väntar (som ni vet) mycket och god mat. Bifogar två inspirationsbilder från TK67.

335e0857-f860-441c-bcf2-fadfd99f59c4.jpg

Förrättsvagn

474972fb-c0d3-4807-972a-55585ba4f949.jpg

"Candlelight dinner high above the clouds"
 
Om du nu har en business class biljett med Turkish Airline ifrån Denpasar så vore det väl fullständigt vansinnigt att inte utnyttja
den lounge som erbjuds ( Utgår ifrån att det var ironiskt svar ifrån dig )
Jag hävdar att T/G Loungen är inte så dålig som ovanstående påstår
Och om du nu inte vill använda dig av T/G loungen så utgår jag ifrån att du som business class resenär antingen har ett master card eller ett priority pass som ger tillgång till Premier Lounge
Bild 1 - 2 ifrån T/G Lounge
Bild 3-7 ifrån Premier Lounge ( Då jag bor i Thailand och flyger därmed oftast till Bali med Thai blir det denna loungen jag använt mig mest av )

Lycka till med din resa

Hoppas du haft en trevlig semester på Bali ( Ett av få paradis på jorden )
 

Attachments

  • 0.jpg
    0.jpg
    98,5 KB · Visningar: 387
  • 0.jpg
    0.jpg
    116,8 KB · Visningar: 381
  • 0.jpg
    0.jpg
    100,8 KB · Visningar: 377
  • 0.jpg
    0.jpg
    99,3 KB · Visningar: 396
  • 0.jpg
    0.jpg
    87,2 KB · Visningar: 380
  • 0.jpg
    0.jpg
    90,4 KB · Visningar: 392
Jag testade både Premier o T/G när jag flög från Bali senast. Det är väl inga superlounger direkt men de funkar ju. Man ska ju ha med sig att jag kom i alla fall in i båda med mitt lounge key så jämfört med speciella businessclasslounger för t.ex. Singapore Airlines osv så är de ju betydligt sämre. De är helt enkelt som en hyffsat normal PP lounge, kanske till och med mot det bättre hållet om man jämför med betydligt sämre i Köpenhamn.
 

Lord

Medlem
Sitter på TK67 just nu efter att ha besökt den omskrivna loungen före avresan mot Istanbul. Allt ovan stämmer, kan tillägga att den inte finns annat än portabla AC-aggregat i T/G. Stort slagsmål om dessa för att få lite dräglig temperatur vid sin sittplats i den olidliga värmen!
 
Jag kanske dissar loungen onödigt hårt. Till historien hör väl också att loungen var fullsatt när jag var där sist. Maten är dock helt okej som sagt. Lite buffé och en Bintang är aldrig fel. Och allt blir lugnt och skönt igen när man kommer ombord Turkish eminenta B787 och får ett glas champagne. Vill ni titta in i loungen finns det ganska många bilder på Tripadvisor:

T/G LOUNGE, Denpasar - Omdömen om restauranger - TripAdvisor

Och ni vill ändå inte äta så mycket i loungen för ombord väntar (som ni vet) mycket och god mat. Bifogar två inspirationsbilder från TK67.

Visa bifogad bild 103520
Förrättsvagn

Visa bifogad bild 103521
"Candlelight dinner high above the clouds"
Tack snälla för härlig och (i dubbel bemärkelse) matnyttig info med tillhörande bilder

Serveringen på TK67 ser ljuvlig ut! Det blir första flighten överhuvud taget med Turkish så det ska bli intressant att pröva såväl deras nya hårdvara som mjukvara.

Förmodar att de drog serveringen tämligen omgående efter start från Denpasar för att sedan släcka ner kabinen?

Flyger med fru och två barn (5 resp 8 år gamla) och dessvärre har vi inte fått någon av de tre mittenparen. Sitter på 2A/2D + 4A/4D.

Planen blir nog att vara på flygplatsen drygt 3h innan så att barnen får äta sin middag på flygplatsen. Så kommer pappa & mamma invänta serveringen på TK67
 
Toppen