Senaste nytt

Trafikvarningstråden

Det är inte bekräftat att det var en elbil som startat branden enligt nrk.no Men med tanke på hur många svenska elbilar som säljs till Norge varje år så är det inte helt osannolikt.
De elbilar som kommer från Sverige är bara en droppe i havet. 2019 var drygt 42% av alla nybilsförsäljningar i Norge elbilar.
 
Nej, ingen elbil som tog eld utan en äldre dieselbil Opel Zafira 2005 som är ökänd för att brinna.
Ska tydligen orsakat över 300 bränder enligt NRK: Samme Opel-modell forårsaket storbrann i irsk parkeringshus – NRK Rogaland – Lokale nyheter, TV og radio

/ TT
Jag har aldrig nämnt orsaken till branden. Jag bara redovisade hur stor andel av nyförsäljningen som är elbilar i Norge. Elbilar och deras brandrisk i allmänhet hör nog hemma i ett annat forum än här, även om det är ett intressant ämne.
 

TasselT

Medlem
Jag har aldrig nämnt orsaken till branden. Jag bara redovisade hur stor andel av nyförsäljningen som är elbilar i Norge. Elbilar och deras brandrisk i allmänhet hör nog hemma i ett annat forum än här, även om det är ett intressant ämne.
Sorry, råkade citera fel inlägg.
Men det verkar som många har fått för sig att det var en elbil som orsakade branden och nu ondgör sig över dessa elbilar... :eek:

/ TT
 

uhoh

Medlem
KLM skickade ikväll meddelanden och uppmanade resenärer att boka om sina planerade resor från Arlanda under morgondagen med anledning av den väntade stormen.

Oklart om det är pga förväntat strul på Schiphol, då berörd flight är först på kvällen när ovädret väntas ha dragit förbi Sverige.
 

airac

Medlem
SAS skriver också bara om inställda flighter till Heathrow. Prognosen för Arlanda är sydliga vindar med gusts upp till 36kts ( mellan kl16-18). Det kan bli lite skakig såklart men i vind i banriktning underlättar mycket.
 
Toppen