Senaste nytt

Förslag på övernattningshotell nära Los Angeles LAX

erc

Medlem
Hej vänner!

Kommer anlända till Los Angeles LAX klockan 20:00 och ska dagen efter flyga vidare till Honolulu. Boendealternativen är många, men jag vill ha lite förslag.

Vill helst hitta ett boende i direkt närhet som erbjuder fungerande shuttle till och från flygplatsen.

Vad brukar panelen använda vid övernattningar på LAX?
 

NotRyan

Medlem
Du har H Hotel (Curio) som är ett bra alternativ. Dessutom ligger Homewood Suites i samma byggnad (Delar receptionsutrymme och restaurang).
 
  • Gilla
Reactions: swb

mha321

Medlem
Renaissance LAX bodde jag på för något år sedan, väldigt bra hotell. Men "fel sida" om flygplatsen och ingen shuttle (iaf inte den tid jag skulle iväg, tror det fanns vid vissa tider eller om det var intervallet) så fick ta en Lyft till flyget.
 

AABack2ARN

Medlem
Har bott flera gånger på Marriott LAX och shutteln funkar bra. Marriott LAX har för övrigt också en mycket bra köttrestaurang.

Men det funkar även att (!) till de hotellen så vad vi har gjort är att checka in väskorna och sett till att allt är klart för morgonflyget och sedan gått till hotellet och gått tillbaka till flygplatsen på morgonen. Tagit kanske max 30 minuter i vardera riktning. Alltid skönt att få sträcka på benen lite efter en lång dags flygande.

Renessaince har shuttel - regelbundenheten kan jag dock inte svara på.
 

MrDollar

Medlem
Jag bodde H Hotel Curio för ett tag sen. Fint hotell med fina rum.
Väldigt struligt i restauranten när vi var där, men maten god, säkert dålig dag för personalen bara.

Shuttle ingår.
 

Delayed

Medlem
Den det funkar även att (!)
Gå?! I Los Angeles? Jag bodde en gång hos en god vän i "The Valley". Fick för mig att jag skulle promenera till en livsmedelsbutik som kanske låg fem minuters promenad "hemifrån". Skratta ni men detta var flera tiotals år sedan och mitt första besök i USA.

Hur som helst stoppades mina promenadtankar snabbt av min värd som mer eller mindre röt, "Ta bilen, annars blir du inspärrad som hemlös!"
 
Om man vill vara lite "street/ghetto" så kan man bo på Backpackers Paradise Hostel i Inglewood (från $19/natt; eget rum finns också, men blir dyrare) och då ingår gratis transfer med denna pimpiga minivan:

AF1QipMGco3lqeP850QqlxgchDhAMDiJ9rUOYnP1bYv3=w360-h480-k-no


AF1QipPrRdNjYFeI6gO-rF0_F5KVFle5MO2jy1sGwm0V=w360-h270-k-no
 
Toppen