Senaste nytt

Rebilla Card

Peddapee

Ny medlem
Jag fick tyvärr nej, det känns som man bara vill ha stora volymer, för de kunde inte sänka kreditgränsen och att se mitt välfyllda sparkonto var de inte så intresserad av. Kändes som handläggaren var lite lätt kryptisk när jag pratade med denne..En liten halvdold agenda om ni frågar mig..
 

A87

Medlem
Nån som har erfarenhet av kortet ännu? Funkar utomlands för fria kontantuttag?

Hej,

Ja, jag använde kortet i Istanbul för ca 2 veckor sedan. Inga konstigheter. Både köp och uttag gick smidigt. Dock kan man inte se vilken växelkurs man fått i varken appen eller hemsidan. Mejlade KC om detta och de skrev tillbaka att Mastercard bestämmer valutakursen och att den sätts den dagen mastercard får in transaktionen. Men jag jämförde med Revolut och det handlade om ören. Lite övrig info ;-)
 
D

Deleted member 30163

Guest
Dock är kontantuttag begränsad till 1000 kr/vecka just nu, så på det viset är det inte så mycket bättre än gratiskorten från Revolut/Curve för kostnadseffektiva kontantuttag
Skulle nog att de är sämst...:)

Revolut har inga begränsningar, begränsningar brukar ju ligga i hur mycket cash du får ta ut in en bankomat och vad som gäller om du är utomlands.

Den här marknaden är ju väg att explodera. Många kort är ju debitcards, fast så verkar ju inte vara fallet med Rebilla?
 
D

Deleted member 30163

Guest
Jag fick tyvärr nej, det känns som man bara vill ha stora volymer, för de kunde inte sänka kreditgränsen och att se mitt välfyllda sparkonto var de inte så intresserad av. Kändes som handläggaren var lite lätt kryptisk när jag pratade med denne..En liten halvdold agenda om ni frågar mig..

Tror inte det fungerar riktigt så utan man går på sina profiler som man skapar med UC eller annat kreditbolag. Hade inga problem att få ett Amex Platinum, men försökte ansöka om ett Preem-kort för några månader sen och det blev avslag direkt, då på en kreditgräns på 10.000 - Min limit på Amex är, ska vi säga .. högre.
 

Delayed

Medlem
försökte ansöka om ett Preem-kort för några månader sen och det blev avslag direkt
Har du lust att "antyda" vad det kan ha berott på. Förstår om det kan vara känsligt men jag trodde knappt det gick att bli nekade "bensinkort" om inte man var skriven på Hall eller hade liknande "kreditvärdighetsproblem". :p
 
D

Deleted member 30163

Guest
Har du lust att "antyda" vad det kan ha berott på. Förstår om det kan vara känsligt men jag trodde knappt det gick att bli nekade "bensinkort" om inte man var skriven på Hall eller hade liknande "kreditvärdighetsproblem". :p
Det var deras MasterCard och inte ett vanlig "tankkort". Nästan alla struntar i vad man tjänar utan går mer på skulder, betalningsanmärkningar etc.
 

Matore

Medlem
Jag fick tyvärr nej, det känns som man bara vill ha stora volymer, för de kunde inte sänka kreditgränsen och att se mitt välfyllda sparkonto var de inte så intresserad av. Kändes som handläggaren var lite lätt kryptisk när jag pratade med denne..En liten halvdold agenda om ni frågar mig..
Fick du inget kort alls?
 
Toppen